tisdag 2 juni 2015

SOMMARSOVRUM

God Morgon, fortfarande blommar syrenerna för fullt och det kan man tacka maj för. Det var bra med regn och svala temperaturer för en lång blomning...
 




Plockar in syrener ihop med hundkex, så vackert och vad är då knepet med att dom ska stå länge...jo...behandla dem som rosor, varmt vatten så står dom länge annars vissnar dom väldigt fort






Det här sovrummet är från Bossgård med mina älskade gamla järnsängar som jag inhandlade för ca 35 år sedan. Vi har förlängt dem till dagens sängmått så de passar till standardmått för sängbottnar.





Räcker med lite rosa toner och sommarblommor så har man fått rätta sommarkänslan här inne, kuddarna kommer från butiken och är en riktig storsäljare. Har tagit hem dem tre gånger men nu kommer dom inte hem igen för dom är slut hos leverantören, tror jag har 6-8 st kvar i butiken..sänglampan är oxå från Romantiska Ting

Önskar alla som tittar in en härlig dag, kram, VIOLAN

3 kommentarer:

Hajan sa...

Tack det samma lilla vän. så snyggt med de bruna tapeterna och
den fina sängbäddningen.

Erikslundsliv sa...

Fint med rosa! Jag har satsat på rosa i inredningen i sommar och det känns så somrigt och fräscht. Sen i höst då längtar jag nog efter min naturskala igen. Kul med omväxling i alla fall!
Kram, Ann

Mamma C sa...

Då får jag byta vatten i mina buketter som jag har. För jag slog på kallt vatten i mina. Superfina kuddar som ger lite sommarfeeling.
Kram Mamma C