lördag 29 november 2014

ADVENT I VATTENHÅLET

Hallå på er, var ett tag sen sist men det har varit en del att stå i...har varit julmarknad och med den följer mkt jobb...blev besöksrekord än en gång och superlyckat, så nöjd

Innan marknaden var jag däckad i luftrörskatarr och stämbandsinflammation, är inne på tredje veckan men nu äntligen börjar det ge sig....
 




I veckan var Malte och jag nere i vattenhålet och gjorde julfint...tanken är att vi ska kunna vara en del på landet under julhelgen..kan ni tänka er...jag ska vara ledig hela två veckor..stänger redan butiken 15/12 och öppnat åter den 2/1..hoppsan tänker nog ni..vad beror detta på..jo..en som fyller jämt i familjen..men nu glömmer vi det och kollar på bilderna istället...

Hästljusstaken från butiken fick följa med och likaså de grå tomtarna som ni skymtar på vita skåpet i matplatsen





Några juliga kuddvar pryder nu soffan och likaså dessa plädar men dom kommer inte ifrån butiken däremot hjärtkransen med fina kottarna

En av kransarna hamnade i köket, är superfina och finns även i rund modell





De fina julhanddukarna kunde jag inte motstå och hänger nu i köksgången






Några stjärnor fick oxå följa med som denna stora modell i vitt, love it, finns även i en mindre som jag har i sovrummen och även i en svart modell, stjärnorna kommer oxå från butiken







Som synes hann jag med en del dessa dagar...härligt att fixa till och förändra..är ju då jag mår som bäst..när jag får utlopp för mina infall

Får se om det kommer en inlägg från Bossgårds kök inom snar framtid...är ju en rastlös själ och tur att man då har två hem och butik där man kan gå loss med sin överskottsenergi ;-)

Önskar er alla en riktig mysig 1:a advent, kram från Violan

4 kommentarer:

lisashus sa...

Fina bilder från Vattenhålet! Tänk, att du hunnit fixa till det där också!!!
Jag, kan tro att det var en välbesökt julmarknad! Hann med en sväng på lördagen, men du såg mej inte - det var fullt vid kassan där du stod.
Skönt med lite ledighet i jul!
Ja, vi ses den 8:e!
Kram
Lisa

Mamma C sa...

Så fint du fått det i vattenhålet. Och vad skönt med lite långledigt till jul. Ha en fin advent.
Kram Mamma C

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så fint du har, dom där sirliga plattorna på väggen blev mycket effektfullt och vackert. Jobbigt att du varit sjuk mitt i marknad och allt, men ljuvligt med julledigheten.
Kramar på advent/AM

Rut och Signe sa...

Hejsan! Här är det en till som fyller jämt, på julafton. Firar mig ett par dagar innan och sen sticker vi till London över nyår. En present från Tomas. Önskar dig en skön ledighet och så ses vi fram till våren igen. Kram Marie