tisdag 24 juli 2012

EN VACKER SOMMARDAG

 Hallå där ute i högsommarvärmen..ser ni vad jag skriver..jo...faktiskt...det är varmt hos oss idag..28+ i skuggan och detta är man ju inte alls van vid..så nu haver jag gått in och tagit mig en siesta i soffan..blir väl ytterligare någon timme i solstolen och likaså ett dopp i poolen...är fortfarande i vattenhålet och här kommer nytagna bilder från denna morgon..



 Kan vara svårt att fota i för mkt solljus...bilderna äts ju upp utav det starka ljuset..här är ett hörn bredvid glashuset..har ett gammalt fönster hängande med diverse ting..och "vägghänget" som danskarna säger är ifrån chic antique och säljes i gårdsbutiken...kunde man ju inte motstå så klart...



 Zeus och Hera inköptes för många år sedan..var från början i terracota men målades i vitt för några år sedan..




Näää...nu ska här blandas till något läskande med tillbehöret paraply.. :) och ut och fortsätta att njuta av den vackraste sommardagen..för denna sommar..kram på er, VIOLAN
 

11 kommentarer:

Hanna sa...

Här har vi också fått sommarvärme helt underbart. Har hunnit med både pool och havsbad idag, härligt.
Kram
HAnna

Elsa och Helena sa...

Jo du...back in the USSR ringer i huvudet fortfarande...vilken kväll! Helt oförglömlig:) KRAMAR

EM sa...

Vad det låter njutbart!
Här har jag ägnat dagen åt källsortering och varit iväg och slängt massor. På ÅVC i grannbyn var även ett gäng getingar som slagit sig ner i den vita "pumpan" för vitt glas. Så jag fegade ur och tog med mig allt vitt glas igen. Satte ett stort rödbetsglas i hålet medans jag slängde allt annat. Oj så arga dom var. Men jag klarade mig från stick i alla fall. Nu blir det datortid o sen TVn...
kram elsamarianne

toves sammensurium sa...

ja nå var det på tide dere fikk sol og sommer,og det var ikke måte på hvor varmt et ble!:) Nå å du bare nyte og senke skuldrene og slappe av etter helgens loppis!SÅ kult at det ble publikumsrekord...og helt sikkert supert for alle som var der :)))
Toveklem.)

Mamma C sa...

Vi ska få det lika skönt och varmt i morgon med.
Kram Mamma c

Sofia sa...

Ja, visst har det varit en helt underbar dag i dag!!!
Jag får väl ta och anmäla mig då till julmarknaden! För visst vore det super roligt att vara med....
Fortsätt att ha det så gott!
Om du känner för en liten utflykt... så vet du var jag finns!
Kram Sofia

lisashus sa...

Ja, tänk att det äntligen blev lite värme och sol! Skönt att du hinner njuta lite i Vattenhålet!
Det ser ju ut att bli liknande väder idag om än lite disigt!
Kram
Lisa

Hajan sa...

Ja nu får vi inte klaga,tänk vad underbart allt plötsligt bliver
av detta sköna sommarväder.Alla måste ju gilla detta,fina bilder du tagit.
Kram

Mycket annat & lite betong sa...

Det låter som att du har det rätt bra!
Roligt att loppisen blev lyckad och att ni klarade er från regn.

Njut nu av det där som tillhör paraplyet!
Agneta

Snögården sa...

Varmt och skönt äntligen!! Härliga bilder .
Kram

lavendel mio sa...

Wow, så heldig dere er i Sverige som har sommer:)
Her er det 12-13 gr og regn;(
Klem Hanne