fredag 1 juni 2012

MERA NYHETER

 Morrn, här har det nu regnat i ett dygn...välbehövligt...men nu får gärna solen komma tillbaka..
Igår visade jag nyheterna som kom i onsdags och här är lite mera ögongodis..


 Flera stora lyktor...så vackra med sitt genombrutna mönster..tala om att det blir en vacker skugga på väggen..har redan sålt flera :)


 Så har det kommit en ny bokgömma...en stor modell och en mindre....gillar verkligen detta motiv


 Två st kronor har anlänt...i rostiga toner, me like :) så vackra ihop mot de svarta rostiga urnorna..



36 vita pelargoner inhandlades igår...dags att byta ut penséerna i alla svarta urnor på gården...gör lite ont i en att byta ut dessa raringar..nu när dom är som vackrast men nu är juni här :)
Tycker att det var februari igår och att det kändes som en evighet till våren och idag är det förste juni...som vanligt rusar våren förbi..



Ha en härlig fredag, kram VIOLAN

14 kommentarer:

fianathome sa...

Åh vilka vackra lyktor. Jag skulle så gärna vilja ha en sådan.
Jag bor i Blekinge så det är ju en liten "utflykt" om jag ska kunna handla en :P
Ha en riktigt bra fredag
Så fin blogg du har!!
kram
Fia

Anonym sa...

Helt otroligt vackra lyktor, gillar speciellt nummer 2.

Önskar dig en härlig helg
Kram

toves sammensurium sa...

Elsker lyktene og jeg elsker kronene.Elsker hvite pelargoner også.Veldig elskverdig i dag,hihi:))
God Hleg Violan,nydelige varer!!!
Toveklem:)

lisashus sa...

Jättevackra saker idag också!

Ja, vart tog sommaren vägen och våren den försvann!
Idag regnar det småspik och +5 grader!!!! Usch, sicket väder!
Kanske är det shopparväder då?
Hoppas du får en fin dag i butiken!
Kram
LIsa

Nyanser av vitt sa...

Neeeeeej inte mer nu. Så mycket fint.
Kram Agneta

Eva Linnea sa...

Som alltid ... så fina saker. Gillar att "genombrutet" kommer mer och mer. Det blir vackert sken, men också fler användningsområden... typ ha blommor/grenar/växter i, lägga stenar/snäckor i smakfull blandning etc.
Härlig helg önskar jag dig också! Kram från Eva Linnea

Roses & Angels sa...

WOW mera WOW har kommit hem jisses. VAD?? Vad blev du intresserad av?? heheh PUSS

Anna sa...

Jag förstår att du kände så för Bossgård, det är ett alldeles ljuvligt ställe!
Jag snålar och brukar vänta tills de har rea på sommarblommorna, så mina penséer får stå ett tag till...:)
Kollade lite gamla fakturor häromdagen och VET du hur många isskrapor du köpt av mig under 2011 tills nu!? 300 st!:)
Nya motiv på gång inför höstens nyheter...
Kram Anna

Linneskåpslycka sa...

Vackra lycktor och kronan var fin i lite rost (gillas) .

Hoppas det blir bättre väder så du kan plantera:)
Här störtregnar det o är kallt(burr)

Ha det bäst
Kram

Mamma C sa...

ja, nu får det räcka med regn och kyla tycker jag med. Har bara +6 grader just nu och det känns inte så bra. Så mycket fint du får hem hela tiden.
Kram Mamma C

Snögården sa...

Så vackra ting. Blä för regn och rusk!!!
Kram på dig

Roses & Angels sa...

JA du vad har hänt med vädret?? det här är ju inte sant. Vi hade i alla fall tur med solen när vi var där. Gillar verkligen kronan♥ Ha en fin dag kram

Livet och vardagen sa...

å vilka vackra kronor, me like! Ja, när ska den varma sommaren komma egentligen, det kan man fundera på. Här blåder det snålblåst.

Hajan sa...

Så vackra lyktorna är med sitt
genombrutna mönster.När jag kommer
skall jag kolla på gardin,mjölkkruka och lykta.Titta får man ju,oj oj

Nu beställer jag först lite sol,det räcker med en
Kram från mig