onsdag 16 maj 2012

BLAND DET VACKRASTE JAG VET

 Morrn, vaknat till sol men mera moln..ska strax bege mig hemåt...berättade ju igår att vi skulle bege oss en tur till öppna havet..



 Vattenhålet ligger i Västerviks skärgård och vi bor nära vattnet..men den här platsen ligger ca 1 mil från oss och brukar åka hit då och då bara för att njuta utav det vackra...



 Här tar vägen slut och man kommer till en mindre hamnplats där det ligger några fiskebåtar och så har man öppna havet framför sig..helt underbart...bland det vackraste jag vet..


 Bl a ligger här några sjöbodar..skulle nog kunnat ta med mig åtskilligt som förvarades här..


Men klart och tydligt står vad som gäller :) bara skylten är ju så charmig..undrar om jag får köpa den utav fiskaren....

Ha en trevlig dag där ute, kram Violan

15 kommentarer:

Snögården sa...

Havet är underbart så oändligt liksom.
Man kan väl alltid fråga fiskaren ??? Superfin är den i alla fall. Ses snart/ kram

bakom berget sa...

Vilken vacker plats. Jag förstår att du tycker om den.
Kör försiktigt hem nu och ha en härlig dag.
Puss&kram!

Unknown sa...

Visst är havet en vacker plats och så även dina bilder. Jag gillar såna där gamla bodar och hus som grånat med tiden och inte blivit målade på måååånga år.
Önskar dig en fin dag, kram Ing-Britt

Fågel Blå sa...

Härliga bilder Viola!
Förstår att du älskar denna plats!
Superfin skylt!
Ha en fin dag
kramar Kathrine

Roses & Angels sa...

SÅ underbart vackert! Förstår att ni trivs där. Skulle jag också göra. Skylten är ju bara så charmig. Det närmar sig nu ♥ KRAM

Katta sa...

Vad vackert och härligt! Det ger sån ro och styrka att få vara vid havet.Kanske fiskaren skulle bli glad om du kom med en ny orostig skylt till honom i stället ;) Kram Katta

EM sa...

Så fint! Jag vill också ha havsglitter i ögonen. Vi bor liksom precis mitt i landet så det är en bit att åka ifall man vill doppa fötterna i annat än sjövatten. Här är omväxlande moln och sol och det blir liksom inget med det. Fortsätter röja i ladorna. Imorgon får jag lite hjälp och dessutom sovmorgon. Det ser vi fram emot.
kram elsamarianne

toves sammensurium sa...

Åååå...for en herlig plass å gå tur - balsam for sjelen,fryd for øyet :)
Så bra du delte med oss...nydelige bilder :)))
Nå skal jeg og hundene ut på vår første tur...er bare såååå trøtt i dag men jeg fikk faktisk litt mer energi av dine friske bilder så takk :))
Toveklem:)

lisashus sa...

Jag förstår att du gärna åker dit! Så underbart att få se en fri horisont och i vackert väder dessutom!

Ja, i den fiskeboden skulle man allt vilja gå loss!:)
Ha en bra dag i butiken!
Kram
Lisa

Hanna sa...

Jätte vackert.
Havet är helt fantastiskt.
Kram
HAnna

Rosa i huset i vitt sa...

Ser så härligt ut och skylten är ju inte fel.

Kram Rosa

lavendel mio sa...

Så nydelige bilder!!
Elsker slike vakre sjøboder:)
Klem Hanne

Vitt hus med svarta knutar sa...

Underbara bilder, jag skulle kunna tänka mig att bo i en sådan där vacker sjöbod...och så med havets kluckande som vaggsång=)

Ha en fin långhelg!
Kram,
Regina

Hajan sa...

Det finns inget så underbart som
havet.Vilken avkoppling det är-
jättevackra bilder på Ert ställe
prova med fiskaren kan ske Du har tur

katha´s kortmakeri sa...

Så fina bilder du visar man längtar dit....
Jag har vidare befodrat din inbjudan....
Ha en härlig dag!
Kram Katha