onsdag 21 mars 2012

VACKRA GAMLA TING

 Morrn, äntligen har man fått vakna till en blå himmel...just nu flödar solen in gm rutorna i vattenhålet...är alldeles tyst..det är bara fåglarnas kvitter som hörs..är balsam för själen att få vistas i vattenhålet..om ett par timmar ska jag bege mig hemåt för en jobbardag i butiken


Har vårstädat lite..dammsugit och torkat av inne i glashuset...så härligt att få städa bort vintern..



 Har en passion här i livet :)..dessa gamla fat har jag åtskilliga utav..står på en liten skänk i vattenhålet...älskar dess form och har otroligt vackra hänklar...staplar dom gärna på höjden..




 Dom är inte bara till ögonfröjd utan använder dom att duka med...




Det var allt för idag, hoppas ni får njuta utav det fina vårvädret, kram från VIOLAN

13 kommentarer:

katha´s kortmakeri sa...

Godmorgon vännen!
Javisst är det härligt att vakna till fågelkvitter och ljuset som flödar. Så fina fat du visar.
Kram Katha

Fågel Blå sa...

Åhh så vcakra fat!!!!
Ja du Viola dessa vcakra gamla ting förgyller vår tillvaro!
ha en fin dag
Kramar Kathrine

bakom berget sa...

God morgon! Ja idag njuter man Du! Här skiner solen och jag ska snart gå på en promenad med grabbarna. Kör försiktigt hem till Bossgård nu!
KRAM Åsa.

Blan betong och gammeldags pioner sa...

vilka vackra fat!!!!!!! själv har jag fyndat ett...tänkte göra något dekorativt nu till påsk...man känner riktigt hur kreativiteten börja spira.....Ha en härlig vecka kramen från Maja

lisashus sa...

Ja, lika underbart väder är det ju här förstås, så du får säkert sol hemma hos dej också idag!

Så skönt att du åkte till Vattenhålet och kan koppla av lite, men du verkar ju inte ligga på latsidan där heller...hm:)!

Så många vackra gamla fat!

Kör försiktigt sen!
Kram
Lisa

G:a Affären sa...

De gamla faten på fot är så vackra och tänk så mycket det gör när man travar upp och repeterar skönhet på höjden! Helläckert!
Själv har jag en keramikskål med sådana handtag där tillverkaren har inspirerats av de vackra faten.
Önskar dig en fin dag,
/Cia

Chokladvillan 1910 sa...

Ja, vad härligt våren kommer tillbaka & det med besked sägs det ! ;) Vackra fat & många, det gillar ju jag...hehe
Ha en härlig dag !
Kram Anki

Photo by Maria sa...

Ja sol och blå himmel gillas ju när man vaknar =)
Fast här blåser det så fasligt..

Ha nu en fin dag..

Kram Mia

Rut och Signe sa...

Satt en stund på altanen på baksidan av butiken innan jag öppnade upp. Åhhhhh, här skulle jag kunna sitta hel dagen. Helt i Jo, du..... nu blev du allt nyfiken. Men jag berättar när vi ses till marknaden. Har tyvärr inte med jobb att göra men mycket bättre upp.

Kram Marie

EM sa...

Äntligen! vårkänsla, värme och trädgårdsarbete. Trädgård och trädgård, ja utomhus har vi varit i alla fall. Hela gänget. Utom Katten. Han valde att ligga i min säng istället.
Vad det låter mysigt att ha ett Vattenhål att åka till för att ladda batterierna då och då. Sånt önskar jag mig också..
kram elsamarianne

Rosa i huset i vitt sa...

Härligt väder idag +15 ,hoppas det håller i sig imorgon också då jag ledig

Kram Rosa

Mamma C sa...

Idag har varit en riktig toppendag.
kram Mamma C

idémakeriet sa...

Att stapla med många av samma sort är ju så fint.
Ja dagen har visat sig från den vårliga sidan, härligt.
Natti natti
Kram gerda