lördag 17 mars 2012

ÄNTLIGEN

 Morrn, var är solen? Lovades en helg med sol och blå himmel,som oftast bjudes man på felprognos..några solglimtar ska det visst bli i a f
Det här har jag längtat efter..att få fixa till det utanför butiken..nu är rabatterna krattade, butiksutemöblerna framplockade och bordet har nu fyllts upp utav vårvaror :)



 Den här raringen kom igår..en står redan på mitt stenbord...stor och tung och så fin :) zinkkannan går i grågrönt..perfekt som vattenkanna..




Ni har säkert upptäckt att jag snöat in denna vår på den rosa färgskalan och nu har det kommit emaljhinkar i 2 storlekar och blomlådor som finns i 3 olika stl....nice :)



 Igår planterade jag 50 penséer och har 50 kvar :) blev 100 st inköpta..blir så fint i de stora svarta urnorna
NU ÄR DET VÅR! IHHHHHHHHHH!!!!!




Ni får gärna komma och hälsa på mig i helgen, öppet som vanligt 11-17, ha en fin lördag, kram från VIOLAN
 

14 kommentarer:

Betongglädje sa...

Ser fint ut! Gillar oxå den rosa färgen lite lagom ;) Skulle gärna vilja svänga förbi, men får ta det väldigt lungt i helgen, känner att min gräns snart är nådd.....Måste andas lite i helgen!
KRAMIS

lisashus sa...

Ja, nu är det bara solen som fattas!
Så fint på din gård och så vårigt det känns!

Ja, solen som de tjatar om verkar inte lysa här i alla fall!
Ha en lyckad helg!
Kram
Lisa

toves sammensurium sa...

Å så herlig:)
Så kjekt å få pynte utenfor dørene,nå føler kundene seg enda mer velkommen!!!!For en nydelig farge på benken og bordet!!!!!
Håper solen leter seg opp hos deg I helgen sånn du virkelig får nyte våren.
Ser sånn frem til å få plante ut litt blomster her også...men det er dessverre litt tidlig enda:/
Så lekker den engelen under var Viola!!!!!Kundene dine er så heldige:)))
God helg!
Toveklem:)

Rosa i huset i vitt sa...

Penseer blir jättefint i de urnorna . Ser ut som våren kommit till dig.

Kram Rosa

Chokladvillan 1910 sa...

Ingen sol här heller :( Jag som ville känna solen när jag städar ute... Ha en bra dag !
Krajm Anki

EM sa...

Välkommen till vi-som-gillar-rosa-klubben :-)
Försöker hålla mig till små små rosa saker, och vänta tills våren kommer lite längre här. Då kommer jag att blomma ut i rosa och vitt i krukorna!
Här är jättetrist väder, så vi packar in hundarna i jeepen och tar en tur så mor får gå i butiker lite... dom älskar att sitta i bilen o kolla på folk, så vi pratar inte om att vi ska åka nu, för då blir dom hysteriska och river ytterdörren. Bil och Bulle är förbjudna ord här... och Öron eftersom Rottis har lite problem m dom och hatar rengöringen...ha en bra helg önskar elsamarianne

Nyanser av vitt sa...

Sååååå fint och mysigt på Bossgård darling. Ha en fin lördag
Kram

G:a Affären sa...

Samma sol är osynlig även här idag!
Så mycket fint som kommit till butiken, alldeles för långt bort tyvärr....
Dina inlägg med Malte är ju för roliga, men så är det i verkligheten också och många är valpar väääldigt läääänge.
Ha det gott
/Cia

liven sa...

Ja tenk nå er det tid for uteliv igjen :)
fine saker som er kommet i butikken!

Ha en fin helg viola :)

Unknown sa...

Såg att solen skulle komma tillbaka redan imorn :).
Älskar och njuter av din rosa period hihihi...
Ha de gott, kram Ing-britt

Eva Linnea sa...

Den där lilla tänkande ängeln kommer du att få sälja mycket av det är jag alldeles säker på. Den är så söt.
Solen missade oss också i Täby i dag. Hoppas den kommer igen i morr´n.
Kram från Eva Linnea

Nyanser av vitt sa...

Lugnt och fint. Bilen packad. Idre imorgon bitti för en veckas skidåkning. Så gött :O)
Skål på dig själv dööö
Kram
PS Hälsa direktörn DS

Mina Gouldsamadiner sa...

Ja vart tog det fina vädret vägen??? Nu när man var sugen på lite utepiff men man ska väl inte ropa hej än. Är ju bara inne i mars ännu. Mysigt att fixa utanför din fina butik...
Kramiz.

Snögården sa...

Så mycket snyggt ,kannan är ju underbar. Skönt att få vår piffa. Ska bli kul med marknad då kan man känna att det är riktig vår.
Kram