måndag 6 februari 2012

BLIXTFÖRÄLSKAD

 Morrn, uppe med tuppen är vi idag...Malte tyckte vi skulle vakna kl 6 :( så det vara bara att hoppa i vintermunderingen och gå ut...men idag är det bara -14 så det är rena värmeböljan mot igår...


Igår bläddrade jag i söndagsbilagorna och fick se en bild..blev störtkär i denna tapet som kommer ifrån Borås..tror serien heter Karlsberg och är en kollektion med gamla tapetmönster ifrån 1800-talet


Som ni kanske läst pågår just nu operation gör om biblioteket... det mesta i möbelväg ska ut därifrån...har tänkt mig ett "nytt" rum i vitt och svart men så såg jag denna tapet...älskar just denna mix utav färger MEN....

På Bossgård har vi vita väggar och ljusgrå trägolv...var ju det jag ville...ha en röd tråd..men så klack det till..

Så nu står jag i valet och kvalet...mannen har protesterat högljutt när det gäller att köpa de svarta rottingstolarna ifrån IKEA...i ett bibliotek ska det sittas skönt..ska vara en gammal läsfåtölj ..kan väl hålla med...


Nu jagas svarta läsfåtöljer..Mios var en besvikelse..men nu ska jag titta på en på EM-möbler...det är läder som gäller här..ett måste när man har en labbe som fäller..


Fann en underbar skapelse hos PB-home men det var väntetid på ett halvår och det tålamodet har inte jag..vill ha NU!




Så jakten fortsätter alltså..en sak är i a f klar...3 st bord som jag ska ha under hyllorna..kommer ifrån Chic Antique och ska komma hem i början på mars..(dom som jag visade ifrån Formex-mässan)

Det blir vanliga vita hyllor med svarta träkonsoller..(och mkt luft mellan hyllorna, vi har högt i tak på undervåningen :)

Nu är jag pigg medan Malte ligger i en fåtölj och snusar så gott..skunken...bara han fick upp mig...

Ha en bra start på veckan, kramen VIOLAN

(Du ...Veronica....går inte att svara på dina funderingar...din profil är inte tillgänglig)

26 kommentarer:

Fågel Blå sa...

Supersnygg tapet!!
Förstår ditt habegär (ler!!!!)
Ha en fin Ny vecka
Kramar Kathrine

lisashus sa...

Vilka spännande tankegångar! Tapeter - så snyggt det kommer att bli!!
Spännande att följa utvecklingen!

Vilken vacker morron vi har, men svinkall fortfarande! -14 här just nu!
Ha en fin måndag!
Kram
Lisa

STENLYCKA sa...

Jag blev också förälskad, vilken vacker tapet, skulle passa underbart bra i ditt bibliotek. Håller med din man att det skall vara läderfåtöljer i biblioteket, du hittar nog de rätta tillslut.
Annars ville jag bara titta in och önska dig en fin måndag!
Kram Raina

Anonym sa...

Det är så typiskt att djuren går och lägger sej och sover sedan dom fått upp matte. Mina missar jamar och stryker med tassarna på mitt ansikte tills jag ger mej och stiger upp. Då infinner sej morgonfriden när dom har fått mat och sedan somnar så gott.
Fin tapet du har hittat. Gör det som känns rätt så blir du nöjd med ditt bibliotek.
Ha en fin dag! Kram

bakom berget sa...

Gomorron! Här fick man lite sovmorgon idag.Så skönt!
Jag håller med dig....den tapen där...såå jäkla snygg!
Hoppas du hittar dina/era läsfåtöljer snart. Det är säkert inte lätt kan jag tänka mig.
Ha en fin måndag nu! Kram Åsa.

Den Grønne Baljen sa...

Kjempefin tapet du har sett deg ut... så spennende med litt nytt da,

leste om hunde kurset under her.. så kjedelig å ikke være fornøyd da..
Her våknet vi til masse, masse våt snø i dag.. litt kaos på morgen kvisten.. men hundene elsker dette..

ha en fin dag videre.

klem Kerstin

Linneskåpslycka sa...

Snygg tapet du hittat:)
Du får nog till biblioteket jättesnyggt,du har så bra smak:))
Här har det blivit liite varmare,men fortfarande för kallt för mej - 12.burr.

Ha en bra start på veckan
Kraam

Eva Linnea sa...

Härligt att få ta del av dina funderingar när det gäller tapeter, möbler, "röd tråd" och .... ja, allt. Blir inpirerad till tusen.
Kram från Eva Linnea

Änglarnas hus sa...

Jag förstår ditt dilemma men tror att du ska hålla dig till din röda tråd.
Kul med ett rejält projekt saknar ett sådant här hemma nu !
Ha en bra start på veckan!!

Kramis Sanne

Snögården sa...

Hej!
Jag har planerat att komma till dig inom det snaraste.Försöker hitta ett extra jobb någonstans ,tanken är att jag bara ska ha öppet 3 dagar i veckan.
kram ANNI

EM sa...

Välkommen till klubben " vi som inte orkar vänta" och till "vi som ändrar oss...". Den är jättefin.
HATAR beställningsvaror. Har väntat i en månad på de "två veckors leveranstid"ssängarna.
Man får ändra sig. Det negativa med att sitta här på nätet, är att man får input hela tiden och därför kan man få ändrings-tankar.
Håller nog med din man om att man ska ha typ länsstolar i biblioteket. Ska bli spännande att se slutresultatet.
kram elsamarianne

Ett ögonblick sa...

Hej Viola!
Här var det "bara" -10 idag så kanske, att det är på väg neråt nu.
Mina vovvar är ena sömntutor...här är det jag som vaknar först. Vaknar jag inte förrän 10 så sover dom så länge också. Bekvämt eller??;)
Vilka delikata problem du har, att välja tapet och fåtöljer... planeringen är nästan roligare än resultatet även om det ibland är olika meningar och lite ångest.
Den Karlslundtapeten hade vi valt till vårt matrum...men när jag skulle beställa den så visade det sig att den inte kommit ut...snacka om besvikelse för det var kärlek vid första ögonkastet här också. Nu blev det en "gammal" tapet hos oss, som är helt OK, men den har inte det där lilla extra som den nya har...
Att du inte tittar efter fåtöljer på Blocket, det finns ofta snygga skinnfåtöljer...eller varför inte de så läckra clubfåtöljerna. Kolla på Bukowskis onlineauktioner.
Lycka till!!

Ha en fin Dag!
kram till Dig och Malte

Anna sa...

Men den skulle ju bli HUR snygg som helst i ett bibliotek! Ett bibliotek SKA vara lite murrigt och mysigt! Tycker jag.
Kram Anna

NinaH sa...

Tihi, matte- jag lyckades! (citat Malte;-)....)
Ser fram emot att se slutresultatet för ert bibliotek- låter som mycket "lovande" val... tapet... fåtöljer.... mm.(....som vanligt hos dig!;-)...)

Cajsas Rum - Trottinglady sa...

Ja, bara gillar den tapeten!
Ha en bra dag!
Carin

Chokladvillan 1910 sa...

Snygg tapet ja, allt på bilden tilltalade mig !!! :D
Kram Anki

idémakeriet sa...

Tapeten är härligt, jag blir nyfiken vad du kommer att välja.
Jag håller med om att det korgstolarna är inte så bekväma att sitta in och särskild inte i en bibliotek.
Hoppas du får sovmorgon imorgon av Malte.
Kram gerda

Elsa och Helena sa...

Otroligt snygg tapet, tycker jag som de andra. Fast å andra sidan så älskar jag dina vita fina panel väggar och gråa golv. Det är ett svårt val:)

Hoppas du hittar sköna mysiga läder fåtöler snart, håller med T man ska sitta skönt i ett bibliotek.

Nu är jag ledig efter en intensiv och kall jobbar helg. Ha en bra dag...puss på dig och Malte

Cc sa...

Jag kan förstå att du är förälskad. Det måste vara svårt att välja. Kram från ett kallt och blåsigt västerås

lisashus sa...

Snyggt jobbat!:)
Lisa

Rut och Signe sa...

Tapeten är hur snygg som helst. Var gör ni av alla böckerna då? Huj, vad kallt ni har, här räcker med -10 tycker jag. Har unnat mig ledig måndag nu under februari, lågsäsong. Laddar om inför våren och hoppas på full fart.

Kram kram Marie

Vintage House sa...

Hej
verkligen en läcker tapet och jag förstår ditt velande och i ett bibliotek kan jag tänka mig extra snyggt.....
själv har jag en tendens att trötta väldigt snabbt på tapeter och det blir oftast vitt på väggarna....
Hoppas ni hittat vilka fåtöljer ni vill ha......
ha en mysig kväll
kram
sandra

Mamma C sa...

Jag ibland vill man ju att saker ska ha skett igår helst. Tapeten var jättefin.
Kram mamma C

Rosa i huset i vitt sa...

Tapeten är jättefin ,fina bilder du lagt in

Ha en bra kväll
Kram Rosa

Nyanser av vitt sa...

Åh vilken fin tapet och åh för den där Maltebusen...vad kul. Jag ringer imörrn då
Kraaaaaaaaaaaam

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Mannen har en poäng där, skinnfåtöljer är sköna och sitta i. Och så är det liksom rätt stil, ska bli kul och se vad ni väljer. Ser fram emot och få se din klänning också.
Kramar
AnnaMaria