måndag 22 augusti 2011

ETT TOPPENJOBB

God Morgon, så är det bara en vecka kvar i augusti innan den första höstmånaden gör entré

De närmaste dagarna spås det mkt regn på ostkusten(igen)och så lovas det 25+ på torsdag...det var länge sedan man upplevde sommarvärme så jag lever på hoppet att denna väderprognos är sann..för en gångs skull..


Har inte ångrat en sekund sedan jag slutade mitt jobb som lärare...tänk att man får jobba med det som man älskar mest..visserligen jobbar jag väldans mkt men det är ju så att intresse och jobb smälter samman :)och tänk så många trevliga och härliga människor jag fått lära känna...


Att få arrangera alla nya varor är en fröjd för själen och nu har jag fart runt i butiken sista tiden och flyttat om olika varor i o m att nya kommit in..


I stora rummet finns det två bord som är fyllda med reafynd..det börjar att minska rejält men ännu finns det en del att fynda..


I alla rum finns det ett stort utbud utav reavaror....även utomhusbordet är fyllt utav fynd :)



Det här skåpet innehåller mörkare toner..och idag måste jag försöka få tag i dessa ljuskronor, beställde två dussin och nu är det bara 3 kvar...


Älskar den här trion...den finns även inne på Bossgård, står på min gamla sekretär i allrummet



Men idag och imorgon är mina "lediga" dagar..som innebär bl a att beställa nya varor :)

Idag ska Malte och jag bege oss till staden och införskaffa lite nya blomster...uteblommorna har farit illa utav allt regnande..


Önskar alla som tittar in...en fin start på veckan, kramen från eran VIOLAN

12 kommentarer:

sylvia sa...

hei,
åå så deilig å lese disse ord fra deg idag, ja du har absolutt gjort det riktige valget,
så skjønt når en trives sånn at det syntes,
nydelige saker du har i din butikk.
ønsker deg en nydelig dag.
klem fra
sylvia

bakom berget sa...

God morgon Violan!
Ja, du har verkligen ett drömjobb och med en sån gullig liten kompis som Malte i släptåg blir det ju inte sämre :-)
Här känns det som om det ska börja regna vilken minut som helst nu. Det är grått och murrigt som bara den. 25 grader sa du!!! Ja det skulle ju sitta fint! Ha en bra måndag och må så gott!
Puss o kram från Åsa.
Ps. Jag kommer på mig själv lite titt och tätt nu med att längta till oktober...Fniss! Ds.

Synnøve. sa...

Säger som jag förut. Jag är imponerad!
Kommer ihåg när du berättade vad du hade för planer. Att du ville ta tjänstledigt och prova.
Du gjorde rätt! Helt rätt :))

Mycket fint har du i butiken med.
Blev inget besök den här sommaren heller... Får skylla på makens jobb....
Men jag hojtar till när vi kommer ner.

Ha en skön måndag nu, du coh Malte... Grannkatten då? Hur tog den Malte :)
kram Synnöve.

skifferhuset sa...

Ja tänk vilket drömjobb du har! Inte alla som får grja med det man vill! Å så mysigt du har det oxå! Hoppas resan in till stan med Malte gick bra! Kram Iréne

Lisas torp sa...

Jag förstår att det måste kännas härligt att få jobba med det man tycker om allra mest! Vilken skillnad de måste vara mot ditt förra jobb...! Detta märks säkert just i dessa dagar när skolorna sätter igång igen...!

Många finheter du har fått hem - dedär ljuskronorna var ju en nyhet - ser ut som de är ämnade för värmeljus?

Lycka till med blomsterjakten!
Kram
Lisa

Stina sa...

My Little Lovely Tonfisk.:-)
Stina

Kamomilla sa...

Håller med- det är underbart att få göra det man brinner för och älskar att göra!

Mamma C sa...

Ja, du har ett dröm och toppenjobb.
Jaså, ska det bli 25 grader på torsdag. Gör ju inget om det hänger kvar över helgen.
Kram Mamma C

Nyanser av vitt sa...

Ja det är väl härligt darling att få jobba med det man älskar. Själv har jag gjort alla dina armband men de ligger kvar nere på landet så min T åker och hämtar dem imorgon.
Sköt om dig
KRAAAAAAAAAAAM

Ett ögonblick sa...

Hejsan Viola!
Då hoppas jag att väderprognosen slår in på torsdag, 25+ låter inte fel...men vi har haft ett kanonväder här idag, varmt och gott.
Visst har du ett drömjobb, att kunna kombinera intresse och jobb, men inget latmansgöra...ibland förstår jag inte hur Du orkar...
Jag önskar så att jag hade lite mer av drivkraften, idéer har jag...men inte förmågan att förverkliga allt.
Hoppas ni hade en trevlig tur till stan, Du och malte. Skönt att han gillar att åka bil...våra två yngsta avskyr tyvärr bilen, medan Django bara njuter.

Ha en härlig ledig imorgon!
kram lisamaja

Linneskåpslycka sa...

Kul att du tog steget och startade upp en härlig verksamhet:))
Din butik ser så inbjudande ut och du har verkligen den rätta känslan:)
Hoppas också på mer värme på torsdag det behövs efter allt regnande:

Ha det gott
Kram

Elsa och Helena sa...

Ja, du har verkligen ett toppjobb som får vara din egen chef, allas dröm tror jag! Är inte helt kurant ännu men Elsa verkar tycka att det är dags att bli frisk nu:) Pussa på den lille krabaten från mig. KRAMAR