söndag 10 juli 2011

MIN PERGOLA

Goder afton, tala om att fotolusten kom tillbaka när jag igår kväll kom ned till vattenhålet...har ju varit lite si och så med blogglusten men när jag såg denna syn så kom känslan tillbaka..måste ta bilder och visa :)



Jag har en trädgård som nu bjuder på så mkt vackert..inget skryt men mina blommor är bara så underbara just nu..



Mest iögonfallande är nu malvorna i rosa och vitt, stockrosor i tre olika rosa nyanser och så rostaket på pergolan ihop med min rosa clematis


Tror att jag väntar ett tag med sopandet här inne, har just nu ett golv med massor utav rosblad..


Pergolan livar ihop med lilla huset, vi har ju 2 st hus i vattenhålet...och detta består utav 2 rum, ena rummet med ett minikök, hall och badrum..perfekt för gästerna ;)

Just denna stockros är min favorit, har en underbar rosa nyans..man blir överraskad för varje år som nya kommer..den är ju duktig att fröså sig...ser ni ljuskronan skymta i bakgrunden......


I pergolan står en gammal vacker dörr och min clematis gillar att klättra på denna...och bredvid dörren hänger gamla vackra tallrikar




Det röda rostaket ihop med denna clematis är så vackert ihop, gillar att blanda det rosa och röda..






Hoppas ni haft en skön dag, för det har vi...nästan för varmt..ca +30 och sol..åskan har mullrat svagt.. men här i skärgården har vi klarat oss, så det har varit rejält varmt..

Ottostackarn fick stora problem här på em, är ju en gammal hund och drabbades av värmeslag, så det blev panikduscha väldigt länge..riktigt otäckt faktiskt..men nu mår han bättre..



Önskar alla som tittar in en fortsatt skön sommar, kramen från eran VIOLAN

30 kommentarer:

Country Hill sa...

Hallå där vännen, oj så mycket fint Du visat har haft jätteproblem med att kommentera och det har varit lite mycket ett tag och nu blev jag så orolig för Ottogubben hoppas allt är bra med honom nu.
Massor av kramar Lena/ Country Hill

Nyanser av vitt sa...

Fy vad otäckt med Otto. Skönt att han är bättre nu. Är du säker på att detta inte är bilder från Spanien?
Underbart!
Kramis

Vita Falkens Lantliv sa...

Usch så otäckt det låter med Otto:( Hoppas han är okej igen!
Mycket fina blommor du har, vilket underbart ställe ni verkar ha:)

Kram Susanne

STENLYCKA sa...

Åhhh... Viola vilket blomsterhål du bor i inte alls något vattenhål.....
så underbart vackert!!!
Så bra att det ordnade sig för Otto, fy vad otäckt, skönt att det hjälpte med att kyla ned honom.
Önskar dig en fin måndag!
Kram Raina

tre nyanser av vitt sa...

Hej
Hoppas vovven mår bättre nu, läskigt! Åh gissa om jag är avis på din fina trädgård. Sååå vackert!
Må så gott
Kram Marie

toves sammensurium sa...

huff,stakkars Otto,går det bedre nå??? Når det er så sent går jeg alltid tur om morgen og kveld når solen ikke er på det varmeste,og ofte må jeg gå tur et sted hundene har mulighet til å bade og kjøle seg ned!<<Det er skrekkscenario å oppleve det du gjorde!!!!
Men akk så vakkert du har det rundt deg da!!!!Håper både du og Otto nyter det :))))'
toveklem:)

Ainosofia sa...

Vackert <3

Livsnjutaren sa...

Så härliga blommor du visar. Hoppas mina stockrosor är lika härliga nästa år.Har dom så lätt för att fröså sig själva. Kul om det funkar här med.Stackars vovven då. När jag hade mina Grand Danois-hundar fick dom alltid gå med blöta handdukar på sig när det var för varmt.Kram/Fia.

Cc sa...

Så vackra bilder och trädgården med alla blommor. Så vill jag ha. Kämpar tappert med min att få in gamla växter så en dag kanske jag har kommit en liten bit. Här tvingar jag ner bella i källaren för där är det svalt. Kram

Crinoline sa...

For en praktfull hage dere har i sommerhuset.Her har det vært varmt,men litt vind.Flott i morgen også,men regn på tirsdag.Klem

lavendel mio sa...

Nydelig!!!
Håper det går bra med hunden.
Her regner det og 10 grader....men vi skal til Sverige om 2 uker:))
Have a nice uke, klem Hanne

SwedishCorner ~ DownUnder...Pernilla sa...

Myyyysig pergola!
Underbara blommor :)

Kram från Australien♥

Hanna sa...

Tack för fin kommentar hos mig. Den värmde.
kram
Hanna

Elsa och Helena sa...

Puh så otäckt, vilken tur att det ordnade sig med Ottogubben!

Din pergola är otroligt vacker, där skulle jag gärna sitta med en god bok och ett glas rosè:) Pussen.

Tankar från Trädgårdsmästarn; Hillevi sa...

Nästan föööör snyggt, som vi brukar säga:-) vid pergolan där... Ursnygga bilder du tar!

Urfin blogg överhuvudtaget Violan!
kramkram Hillevi

Lisas torp sa...

Åh, jisses så det blommar hos dej!Men visst är det väl en ovanligt rik blomning i sommar?! Säkert har vi fått precis lagom med regn och sol!
Så jättevackert det är hos dej och jag förstår att du blir fotosugen!

Har själv ett par stockrosor på tillväxt här, få se vad det blir av dem - (stulna frön från grannen ):)!Så skönt det måste vara att ha lite mera ledig tid nu...!
Vi hörs i veckan!
Kram
Lisa

Systrarna Hjertén sa...

Wow!!!!!

/Frida

Maud sa...

Så vacker pergola....vi är sugna på att göra en nere vi vår damm... får se om det blir så eller något annat...
Stackars Otto... de små djuren ...och även de stora har det tufft när värmen slår till...tur att det blev bättre och att han har en rådig matte;)
Kram Maud

♥Gabriella ♥Hemma På Dunderbo♥ sa...

verkligen fina blommor med all rätt får du skryta om dom . ha en trevlig blommande sommar. kram

NinaH sa...

Verkligen inte är det skryt att glädjas åt underbar blomprakt!!
Ljuvliga bilder!
Lät lite skrämmande det där med Otto. Hoppas han nu mår bra igen!

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Stackars Otto, det är inte lätt när det blir så varmt. Hoppas den gamle godingen kvicknar till nu efter duschen. Och så det blommar, otroligt vilken blomprakt. Tur att du är där och får uppleva när det blommat som mest.
Ha en skön sommardag
Kramar
AnnaMaria

Stina sa...

Så fint du har det Tonisen.
Ja, jag sitter och tittar på gubben när han jobbar.;-) Kram S

Betongglädje sa...

Usch det är jobbigt för hundarna i värmen den tar hårt, Kina dricker inte så mycket så jag brukar få se till att hon dricker speciellt om vi är i skogne! Tur att Otto mår bättre nu =) Underbar pergola älskar alla blommor som finns just nu!
Jag har ju inga direkta loppisting att sälja på din vintage-loppis tänkte jag fick komma o handla i stället ;)
Kramis Camilla

Torpliv sa...

Vilka färger, förstår att du trivs..! Vackert!
Hoppas vovve mår fint nu, lät inget vidare alls..tur det blev bättre med dusch.

Kram
Petra

Eva Linnea sa...

Jag försökte skicka en kommentar tidigare i dag men mitt internet är lite svajigt (mobilt) så det misslyckades. Nu är jag solo, inga hundar & inga ungar som väcker mig på morgonen. Tomt & tyst! Har jobbat som tusan ute i dag med att plantera växterna jag fick med mig hem från en blogg- & växtbytardag jag var på i går, söndag.
Det där med pergola verkar mysigt. Skulle passa där jag i dag har ett partytält stående för att få lite skugga. Ska fundera på saken till nästa år.
Kram från Eva Linnea

skifferhuset sa...

Så vackra blombilder, du har en så fin trädgård och det får man skryta om! Stakars Otto, hoppas han blir OK med en kall dusch! Kram Iréne

Åsa sa...

vilka underbara bilder o jag förstår att du njuter :)..hoppas att Otto mår bättre nu
kramÅsa

Hanna sa...

Nu tittade jag in och fick se den jätte fina bilden av dig. Som sagt alltid roligt att få ett ansikte på den som finns bakom bloggen.
kram
Hanna

Rut och Signe sa...

Oj. Stackars Otto!!! Wippa ska klippas ner igen på torsdag och det är behövligt i denna värme. Dotterns hund har problem med luftvägarna och ska till veterinären på onsdag så vår fyrfota vänner har det inte lätt. Superfin trädgård i vattenhålet. Inte ett dugg avis, hähä. Kram Marie

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Ser ljuvligt ut:)

Kram Annica