måndag 30 maj 2011

NU ÄR MAN TRÖTTER

Här sitter man som en hösäck i soffan och känner sig ganska tom...har varit en väldans intensiv dag med fotning hela fm, ett gäng har varit här och fotat Bossgård och gårdsbutiken..

Sedan kom glassleverantören och lämnade en frys som jag ska ha i butikens hall....för här ska nu säljas glass och kaffe i sommar :)


Glassen kommer ifrån Sänkdalens gård som inte ligger långt ifrån mig och har bara kravmärkta produkter, så deras kossor är lyckliga :)
Säljer även deras rapsolja och gissa om den har en härlig smak..

Så här ska det frossas i goda glassmaker som lakrits, apelsin, citron, blåbär, vanilj, jordgubb m fl


Sedan bar det iväg i ilfart till tandläkaren, visste att jag skulle göra en tuff behandling, klyva en krona där karies hade satt sig under den...och jag som aldrig brukar ha hål..

Gissa om jag var nervöser, jag som är livrädd för tandläkaren men som tur är så känner jag henne privat så hon vet min rädsla, det blir återbesök om 14 dagar och då ska nya kronan komma på plats

Men jag överlevde, svimmade inte och klarade timmen utan bedövningar, så jag känner mig stolt, fick ett bokmärke med mig hem :)


Så nu sitter jag här och tar igen mig..skönt att få skriva av sig...

Lev väl, kramen från eran VIOLAN

20 kommentarer:

(eddas) sa...

Åh ikke snakk om tannlegen...der skulle jeg ha vært.Men har mistet henne jeg går hos...og vet ikke hvem jeg skal finne...gtuer gruer:)
Så koselig og servere is laget fra traktene..det blir nok poppis...
ha en rolig ettermiddag...det tar på og være ho tannlegen...
klemklem

bakom berget sa...

Ja ha du Violan, jag ska som just pinna iväg till min tandläkare jag.
Fick en kvällstid denna gången. Det, är bra tycker jag. Men stackars dig som måste göra såna stora ingrepp. Utan bedövning...skojar du eller??? Har du gångavstånd så du tog en Wirre innan eller??
Idag har vi fått plattan gjuten till grundet. Nu är det bara att sätta igång med hammaren!
Ha en lugn och vilsam kväll nu.
Duu..det ska bli gott med glassen i sommar!
Pussen!

Anonym sa...

Hej Viola! Det låter gott med kravmärkt glass i olika smaker. Är väl inte så farligt för tänderna heller. Jag är också så "rädd" för tandläkaren.
Ha det bra. Kram

Systrarna Hjertén sa...

Uhu, låter inget vidare med tandläkaren!!!! Däremot låter det väldigt trevlig med närproducerad glass...

Mvh
Frida

Lisas torp sa...

Ååååh, fick du bokmärke med dej hem?:-) Så rart! Den tandläkaren måste jag få komma till när jag blir Östgöte igen!

Full fart hos dej som vanligt och vilken bra idé med glassen! Säkert poppis! Se bara till att de inte kladdar ner dina fina saker!!!

Här är fullt kaos nu och jag är alldeles matt, fattar inte hur jag ska palla tills imorron när de kommer - har en hel del kvar nämligen! *pust*!
Ses snart!
Kram
Lisa

Elzie sa...

Jaså, du håller dig i den åldersklassen du Violan, hihi.
Kram Elzie

EM sa...

Vi åkte snabbvägen hem, för vår hundvakt hade en tid att passa. Så blev det med mitt besök hos dig. Inget denna gång alltså. Men förhoppningsvis är det inte sista gången jag är ute och luftar vingarna i sommar. Vanilj blir det då.
Usch för att gå till tandläkaren, och ingen putsning precis. Hua. Tur att det gick bra, och att du fick ett bokmärke med dig. Värst är väl nästan räkningen sen...
kram elsamarianne

liven sa...

Tannlegebesøk er ikke noe kjekt...dvs.jeg hater det!! Men må mnan så må man....

Så kjekt med en liten kafe hos Viola...der ville jeg tatt turen :o)

ha en fin uke
Klem!

Åsa sa...

vad skönt att det gick bra hos tandläkaren, ska tänka på dig o ditt mod nästa gång jag besöker tandläkaren, jag är jätte rädd
kram Åsa

Mamma C sa...

Vilken toppenidé att sälja glass. Glassen är säkert jättegod oxå. För deras rapsolja är supergod. Duktig du är som inte tar bedövning. Jag gör det för minsta lilla.
Kram mamma C

Mariette sa...

Låter härligt med kravmärkta varor! Heder till de som säljer och producerar det. Lycka till med försäljning i sommar!
Jag känner verkligen med dig när det gäller tandläkaren. Det är inte kul. Har nyss gjort en rotfyllning själv... Tur att min tandläkare är så fantastisk!
Mariette

Betongglädje sa...

Usch tandläkare utan bedövning.... det var det jäkligaste, du är tuff du!!
Ha en härlig vecka! Nu ska väl åtminstone solen & värmen komma!!'
Kram Kram

Rut och Signe sa...

Skönt att det gick bra hos tandläkaren. Vad tufft att gå igenom ingreppet utan bedövning! Hade inte jag klarat. Nu har jag köpt ett nytt bord till vardagsrummet och jag är mycket stolt. Passar superfint till soffan och det blev mycket snyggar än det moderna ekbordet. Kram Marie

NinaH sa...

Puh! Låter "pärsigt" med det tandläkarbesöket! Duktiga du som klarade det!
Men oj vilken glass du kommer att ha! Med mera från den gården! Ytterligare skäl till stopp på Bossgård i sommar hör man ju!;-)

katha´s kortmakeri sa...

Jag har ett kort som passar perfekt till dej just nu kanske kommer det med snigelpost en dag.

Ja de e tur att tandläkare kan vara snälla och trevliga. Jag har samma tyr som du.

Ha en skön storm fri kväll vännen!

Kra Katha

Tulipa sa...

Vilken dag!

Tandläkaren var inte kul, men det andra lät ju toppen!

Vart kommer bilderna sedan...

Och så mysigt med lokalt producerad glass! Vi får inte plats med en frys i butiken, annars har vi också tänkt tanken...

Kram Mariette

Fågel Blå sa...

Gokväller Viola!!!!
Låter som en hektisk dag!
Vad gott med kravmärkt galss!
Kommer säkert att sälja bra!
Åhh du tandläkaren är inget vidare!!!!
Jag har också tandläkarskräck!!!
Så bra att du klarad det så galant!
Ha en finvecka!
Kramar Kathrine

Anette sa...

Förstår om du är helt slut de är jag med efter tandläkaren :(
Ha en skön kväll o vila nu hi hi
Ha de så bra
Kramen Anette

Elsa och Helena sa...

Hej Viola! Tandis är aldrig rolig att gå till...och jag får aldrig några bokmärken heller!! Glass säger du...nu vaknar jag till:) Lakrits eller citron väljer jag! Puss o God Natt.

Härliga Livet sa...

Usch för tandläkare, värsta som finns.
Vilken bra idee med kaffe och glass. Ska kolla in det i kväll.
Vi ses.
Kram pernilla