fredag 1 april 2011

NYHETER I NÄTBUTIKEN

God Morgon, har vaknat till en grå regnig dag...ingen vidare start alltså men bättre än igår kväll när det snöade för fullt och man somnade till ett vitt täcke..

Nu lovas här värme..så man lever på hoppet men man vet ju aldrig..det här med väderprognoser är ju som att spela på lotteri..


Igår jobbades det med NÄTBUTIKEN och under kategori övrigt så finns nu gamla ljuvliga bokmärken ifrån sekelskiftet


Det är stora bokmärken och det finns roskorgar, kors, rosor m m...


Och så dessa händer..helt ljuvliga, har alltid varit så svag för gamla vackra bokmärken




Snart är det påsk så därför har jag lagt ute lite olika påskvaror som gamla kort ifrån sekelskiftet...ljuvliga...visar en del här..finns under kategori tavlor



Visst blir man glad utav dessa, så fina att bara ha framme..




I gårdsbutiken har jag köpt in väldens underbaraste påskägg, har ett motiv från ett gammalt oljetryck och detta ägg är STORT!

Detta finns under kategori gårdsbutikens varor



Har ni sett vilka rara påskservetter. Dom finns i gårdsbutiken och även nu i NÄTBUTIKEN



Ska alldeles strax åka in till staden och hämta alla uteblommor som ska planteras i alla mina urnor, härligt...nu hoppas jag verkligen att värmen kommer som man lovat..

Ha en fin fredag, kramen från eran VIOLAN

23 kommentarer:

♥ Pia... sa...

Gomorron. Ja en vit värld blev det igen tyvärr.. iågr snöade det så fy. Idag hoppas jag att värmen kommer .. det har min karl lovat mej:) Vilka söta kort och bokmärken.. Ha en underbar och mysig helg.. kram..Pia.. och du.. passa dej idag.. du vet 1april:)

STENLYCKA sa...

God Morgon Vännen!
Här är det regn också men jag hoppas att i helgen solen tittar fram och segrar över de grå molnen.
Härliga bokmärken,gillar...
Har mitt gamla bokmärksalbum kvar sedan jag var barn,är så roligt att titta i det, vissa bokmärken påminner om hur man kämpade för att byta till sig dessa av någon kompis. Det var lycka när jag kunde byta två kattbokmärken mot en blomsterkorg eller en stor ängel.Hade du bokmärksalbum, bytte ni också bokmärken??
Nu skall jag ta en titt i din underbara nätbutik!
Ha det gott Viola,önskar dig en vårvarm helg så du kan plantera alla dina blommor.
Kram Raina

Anonym sa...

Hej Viola!
Vilka underbara bokmärken och kort!
Jag hoppas att solen kommer snart. Ha en fin helg. Kram

(eddas) sa...

Koselige påsketing...nostalgiske:)
ha en fin vårdag..
klemklem

bakom berget sa...

God morgon! Åhh, så mycket påskfint du har. Nu börjar man verkligen se fram emot påsken mad allt vad det innebär av god mat, godis och lite extra ledighet.
Vårvärmen ska ju komma nu till helgen. HÄRLIGT! I synnerhet om man som jag, ska sitta i en källare i stan och jobba med lera hela helgen. Men dom säger att det ska fortsätta vara varmt och soligt även nästa vecka så jag får väl njuta då istället.

Va modigt att plantera ut blommorna redan. Jag antar ätt du sätter dom i krukor som du kan ta in på natten ;o)
Ha en skön fredag! Vi hörs.
Pussen!

Lisas torp sa...

Värmen kommer först till er, såg jag just, vi får nog vänta till söndag, om det nu stämmer med prognoserna....men det är det ju sällan det gör, tycker jag.

Härligt i alla fall med lite påsksaker! Vilka härligt nostalgiska kort och ägg du visar!
Hoppas att det blir en helg med riktig vårvärme!
Kramar
Lisa

Solveig sa...

Så nydelige og nostalgiske bilder du byr på denn første dag i vårmåneden april! En fryd for øyet! Håper på mer varme her også, men det er meldt regn så vi må vel smøre oss med tolmodighet...
Ønsker deg uansett en strålende helg, min venn.
Klem fra Solveig

Lilla Rummet sa...

Vilka söta kort och bokmärken du har fått in, man får lite barndomstillbaka blick när man ser de.
Önskar dig en härlig helg,
Kram britt

Marie//Tekla Maräng sa...

Tur du påminner om att det snart vankas Påsk.
Låter härligt att åka in och hämta hem blommor för plantering.
Hoppas också att det kommer lite värme.
Trevlig helg:)

Linneskåpslycka sa...

Jättefina kort man blir lite nostalgisk.
Härligt om det blir en varm helg,ska nog också plantera lite:)

Ha en underbar helg! kram från Björke.

HÖNSHUSET sa...

Hejsan!

Ja, det var verkligen ljuvliga bokmärken!! O visst är det härligt att våren snart e på gång får man hoppas. Här i skåne så är det lite så där på gränsen att solen ska orka titta fram genom molntäcket :o)

Ha en skön helg!!

Kramar gunilla

Behindabluedoor sa...

Hei Viola!
Så mye flotte bilder, fikk påskestemning her:)

Nå kommer det vel snart et vårbilde av bossgård i headeren???

håper alt står bra til med deg, jeg skjønner at du lengter veldig etter våren.
Den kommer nok:)

Smil og vær glad og nyt helgen du gode!
Vårklemmer fra Mona

Nicole sa...

Så många fina påsksaker du visar! De gammaldags påskkortena gillar jag nästan allra mest.

Hoppas att det blir en fin helg nu med massor av sol!

Kram, Nicole

Country Hill sa...

Hej Viola, så mycket vackert Du visar bokmärken är verkligen nostalgi.
Så vårfint Du gjort i köket, här ligger man efter har ju varit lite annat en tid här.
Ha en underbar helg!
Kram Lena

Elsa och Helena sa...

Här har det regnat också...typiskt aprilväder! Påskägget är så sött och tänk vad godis det måste rymma:) Trevlig fredagskväll (utan Lets Dance) Pussen

Anette sa...

Hej Viola
Men vilka fina bokmärken du gjorde så att jag kom att tänka på mina måste plocka fram o titta lite på dom hi hi minnen :)
Ha en toppenhelg
Kram Anette

Ska in o kolla butiken nu :)

annette sa...

Ja, fy sjutton för vädret och kanske främst för alla värdelösa väderprognoser som inger oss hopp och sedan blir man så grymt besviken;)
Nu är jag inställd på kasst väder i helgen, och då kanske det blir fint istället,-))
Du dom där fina påskservetterna skulle jag knappast inte vilja använda som servetter, tänk så synd om dom söta kycklingarna och bli ihopskrynklade!
Skulle nog bara få finnas som någon prydnad på ett dukat påskbord,-))

Ha en bra helg med mycket kunder!

Kram!

annette

Cajsas Rum - Trottinglady sa...

Hej där!
Blir härligt nostalgisk av dessa påskprylar!
Ha en bra helg!
Carin

Ullis/Leva på landet sa...

Här snöade det lite i morse, men det har försvunnit under dagen som tur var. Så mycket fina bokmärken o kort. Kom på att jag måste leta på mammas bokmärken som jag har i källaren.

Trevlig helg!
Kram Ullis

Hammarsbacken sa...

Vilka söta bokmärken! Ja, det börjar närma sig påsk nu. Jag måste tacka så mycket för inbjudan till bloggträffen. Det skulle vara jätte kul. Ska kolla hur det ser ut det datumet, så återkommer jag till dig. Ha en trevlig helg. Kram Sonja.

Nyanser av vitt sa...

Ja uschaaan vad jag handlar hos den där Violan. Har du varit där än? Mycket trevlig tjej och väldigt mycket fint i hennes butik :O)
Hälsa direktörn
Kram Agneta

Nyanser av vitt sa...

Åh nej...jag som har köpstopp :O) fast det gällde visst inte idag heller :O)
puss

Nyanser av vitt sa...

Ja det är ju som det är med det där begäret men men....vi höres imöra då....