torsdag 21 april 2011

GLAD PÅSK

God kväll, tänk..ikväll har vi haft grillpremiär och har suttit ute ända tills nu...hela 16+ visar termometern fast klockan är 20.00 och vi har haft en underbar dag..en härlig inledning på påskhelgen och det fina vädret ska fortsätta även nästa vecka

Vi var inne till staden på fm och köpte en Webergrill och det var den vi invigde, smakade väldans bra med nygrillat (grillkol ska det vara)

Vi handlade även krusbärsbuskar och nya rosor för en del har ju gått ut sig även denna vinter..



Det har varit en himla trevlig dag i butiken med många kunder och den första skänken är såld:)




Så fort jag fått en stund ledig så har man putsat fönster och nu är snart undervåningen klar, det glädjer mig :)


Imorgon ska det göras påskamat, köttbullar, jansson och skinka, för på på påskaftonkväll har vi familjen samlad här på Bossgård




Påminner ju om julbordet förstås och självklart blir det även sill och ägg, hos oss serveras det oxå spenat....



Många anser ju att julen är den största högtiden men för mig har det alltid varit påsken, ljuset är tillbaka och naturen bjuder på så mkt vackert..så detta är min helg det :)


Ha nu en riktig skön påskhelg och njut utav god mat, samvaro och fint vårväder

24 kommentarer:

Vita Falkens Lantliv sa...

Kikar in och önskar dig en riktigt GLAD PÅSK!

Kram Susanne

Elsa och Helena sa...

Heej! Skickade just en kommentar under förra inlägget och vips så har du lagt in ett nytt. Det är det jag säger...hos Viola går det undan. Ljuvliga påsk bilder och härligt med premiärgrillning ute. Sänder en till påskpuss till Bossgård och dig:)

Bitte sa...

Önskar dig och de dina en riktigt skön och solig påsk!

Varma påskkramar
Bitte

Kamomilla sa...

Så varmt??? ha en skön påsk!

liven sa...

Høres ut som du nyter fine påskedager Viola :o)
Her er også været så deilig!

Ønsker deg en fortsatt fin påske :o)

EM sa...

Vad mysigt med första grillkvällen. Tänk att vi är därhän redan...
Idag har vi satt in spisen, jag är så glad. Tändningen av första gaslågan var en häftig upplevelse, som jag har längtat. Ugnen är både varmluft och vanlig... tänk, teknikens under.
Hoppas på en härlig fortsättning på Påsken.
kram elsamarianne

annette sa...

Säger som Du PÅSKEN är min helg, är så underbart med ljuset som återkommit och att även kvällarna är så fina är ju fantastiskt.
Ljuvliga påskbilder bjuder Du på. Var ute vid Djurön igår kväll och det var väl ungefär lika underbart då som ikväll, är så fantastiskt därute med alla blommorna under ekarna!
Ha en underbar Påsk!

Kram!

annette

Ullis/Leva på landet sa...

Visst är det skönt med värmen. Här grillade vi båda dagarna förra helgen och mer blir det denna helg.
Hoppas nu att du får en riktigt bra påsk!
kram Ullis

Mamma C sa...

Här trillar barnen in påskdagen och då blir det grillat på matsedeln. Så skönt det är att man kan sitta ute nu och njuta långt in på kvällen.
Glad Påsk
Kram mamma C

Unknown sa...

Glad Påsk kära du!
Njut hela helgen med jobb och familj. Låter superfint.

Kram kram Malin

Ett ögonblick sa...

GLAD PÅSK till Dig också!!

Här ska vi också njuta av god mat, samvaro och vackert väder:)

kram lisamaja

bakom berget sa...

God påskmorgon Violan!
Visst är det bara såååå härligt att grillsäsongen har börjat och man kan njuta ute länge om kvällarna. (Vi har gasolgrill hmm)
Åhh va gott med krusbär. I love...
Min krusbärsbuska dog när jag flyttade på den, så det ska bli en, eller ett par nya här oxå.
Jag tycker precis som du. Påsken är den bästa helgen på året.
Ha nu en jätteskön och solig helg med din familj. Vi hörs snart.
PÅSKKRAM från mig! Åsa.

Unknown sa...

Glad-Påsk-Kram från mig.

Katta sa...

Skönt att höra att det finns fler som gillar påsken. Tycker det är mer avslappnat och mindre måsten än julen. Ha en bra påsk Viola!! Kram Katta

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så härligt det låter med grill-kväll, vi ska på kalas idag, hoppas grillen är framme. Weber är en kanonbra grill, det blir faktiskt godare grillat på den. Vi har provat.
Önskar dig en riktigt
Glad Påsk
Kramar
AnnaMaria

Lisas torp sa...

Jag håller verkligen med - påsken slår alla helger - så härligt med våren som spirar och allt annat som hör till!

Härligt nostalgiska kort du visar!
Ha en riktigt god och GLAD PÅSK!
Kramar
Lisa

Betongglädje sa...

Glad Påsk!! Hoppas du hinner njuta av det vackra vädret!!! Kramis

Vit som snö sa...

Vilka söta påskkort!!
Låter härligt med grillning och mys:)
Underbart väder oxå!
Tack för din hälsning:)
Jag firar största delen av påsken på jobbet och är ensam hemma hela påsk så lite "udda" känns det men jag fixar lite mys ändå:)
Ha en jättehärlig påskhelg!!!
Kram Cilla

Rummet för välbefinnande sa...

En stor påskkram till dig Violan!
Hoppas ni hade en god grillpremiär. Vi grillade här igår och det var så gott. Det är rena lyxen vet du efter att ha bott i lägenhet.
Så kul att du börjat med möbler också. Är så glad att det går bra för dig :) :)
Ha en fin fortsättning på helgen!
Kram Mia

Mycket annat & lite betong sa...

En sån skön kväll ni haft med grillning och värme.
Nu är det en härlig tid med mycket som ska göras.

Ha en riktigt mysig påskhelg du med!
Agneta

Frøken Anker sa...

Så søde kort, du har valgt til dit indlæg.
Vi griller hver dag, men med gas. I aften skal vi have... kylling :-)

God påske

Fågel Blå sa...

Önskar dej en Glad Påsk!!!!
Kram Kathrine

Rut och Signe sa...

Glad påsk! Veckan har varit toppen och välbesökt. Känns superskönt att det har tagit fart direkt och jag bara njuter när jag får beställa nytt. Kram Marie

tre nyanser av vitt sa...

Hej
Glad påsk till dej med! Hoppas du haft en underbar påsk. Det känns lite konstigt att äta tung påskmat när det är så varmt ute. Det är helt ljuvligt underbart väder som jag njuter av varje dag hoppas du kan göra detsamma.
Kram Marie