onsdag 30 mars 2011

BOSSGÅRDS VÅRKÖK

God Morgon, så har man vaknat till en härlig vårdag, det kommer att bli en solig dag...då får man passa på att ta fram räfsan igen

Har förändrat lite i kökets fönster, visar det ena..här hade jag tidigare mina madonnor, gamla silar och stora stakar men nu ser det ut på detta viset istället



Gamla vågen har bytt plats och finns nu här och på vågskålen finns en samling av gamla silverskedar


Gamla silverbestick är jag så svag för och gömmer dom inte i skåpen utan här finns dom alltid framme som ett inslag i min inredning




Har samlat en del i den gamla rostiga mjölkrukan som står bredvid vågen



Och så har jag hängt upp nya gardiner..ni förstår nog säkert vad jag köpt dessa :) jodå hos Violans gårdsbutik så klart


Dom är helt underbara med sitt allmogebroderi i en blågrå färg, finns oxå i handduk, kuddfodral och stor kaffeduk


På fönsterbrädan finns oxå mina nysatta pelargonsticklingar..känns som våren har landat i Bossgårdsköket


Önskar alla som tittar in en trevlig onsdag,
kramen från eran VIOLAN

20 kommentarer:

Rut och Signe sa...

Härliga minnesbilder! Känner igen gammal dopsked... Du, skåpet blev perfekt. T o m Jörgen, den svårflörtade, gillade skåpet, hihi. Lägger ut bilder längre fram i veckan så får du se. Kramen

Vit som snö sa...

Godmorgon Violan!
Vad fint du gjort i fönstret!
Jag håller med, så vackra bestick hör inredningen till, inte ska dom ligga gömda i en låda!
Räfsan...det låter härligt!!!
Vi har en underbar dag här, sol och klarblå himmel MEN ännu en hel del snö. Istället för räfsan har jag packat skidor och matsäck här på morgonen, ena dottern skulle på lååång skidtur med skolan. Helst skulle jag se snön puts väck men det är ändå en väldigt härlig tid här just nu. Jag skulle tro att skidor är möjligt i två veckor till.... SEN ska här räfsas:)))
Ha en fin dag!
Kram Cilla

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej Viola.
Så fint du har gjort! Visst är det uppiggande med lite vårfix. Jag gillar också gamla bestick som dekoration, snyggt!

Nu har jag pratat med Hannis som också försöker komma till bloggträffen... så återkommer med mitt svar, snart hoppas jag.

Solen skiner också hos oss, men jag är däckad i en enveten förkylning! Som bara blir värre och värre, så tråkigt.

Vi hörs, kram Monica

(eddas) sa...

kjønne bilder...huff jeg sliter slik med disse pelargoniene....jeg er en vanner...så jeg dreper de...hva skal jeg gjøre..noen goe tips??
ha en fin vårdag
klemklem

Livsnjutaren sa...

Ja visst är det härligt.Här är solen på väg upp. Jag hoppas på en skön dag. Kanske hinner sitta och sola en stund efter jobbet.Ikväll är det dax för viktväktarna igen. Hoppas på bättre resultat än förra veckan. Ser fint ut i fönstret i ditt kök. Ska minsann plocka fram några gamla bestick;)

Lantliga drömmar sa...

Här har det också planterats lite pelargonsticklingar. Önskar dig en skön dag. Nilla

Bitte sa...

Jag brukar också ha mina silverbestick framme, det är som du skriver synd att gömma undan dem i en låda någonstans.

Det ser så vårligt härligt ut i ditt kök! :-) Skicka lite vår till oss, här snöade det hela dagen igår och temperaturen har plötsligt sjunkit lååångt under nollstrecket...

Ha en fin dag!

Många kramar
Bitte

bakom berget sa...

Jaa....precis så fint som jag minns det. Här har oxå några pelargonsticklingar hittat in. Ska bli roligt att se vad det blir av dom. Hoppas du får en härlig dag i solen. Kram på Dig!

Fågel Blå sa...

Underbara bilder från ditt vackra kök!!!!
Önskar dej en fin Dag!
Kram Kathrine

Hannis sa...

Det ser ljuvligt vårigt ut!
Och det är på tiden att vi får känna våren nu eller hur?=))
Är galen i gamla silverbestick.

Ska ringa henne i helgen tänkte jag.
Hoppas på att kunna åka!

Kramen Hannis

Pysselpalatset sa...

Fint som snus.. Violan, ja du refsa blir det mycket av i år... han inte med innan snön kom så det är massor.... ha en bra vårdag vännen, kram j

Marie//Tekla Maräng sa...

Snyggt fönster med härligt gammal våg och bestick som är så snyggt.
(Jag har förstora fönster för dom där fina gardinerna du svarade mig om.) :(
Ja idag är det en härlig dag att vistas ute i.
Kram:)

Unknown sa...

God ettermiddag, Violan! Virkelig herlige bilder du har lagt ut! Og for et herlig vårvindu! Jeg ønsker deg mange herlige vårdager framover! Klem fra Liv Hege

Vardag och flärd sa...

Jag älskar dessa gamla silverbestick! Dopskeden är likadan som jag fick när jag döptes, min är graverad med alla data.
Ha en fin dag!
Kram Eva

annette sa...

Ja, idag verkar våren ha kommit till oss, så skönt ute nu när jag kom hem.
Visst får man nu lite lust att göra en massa saker både ute och inne, bra för Dej att ha nära till en inredningsbutik;)
Du behöver inte lägga så mycket tid på resor och sedan leta reda på vad Du vill ha;-))

Ha en skön kväll!

annette

Anette sa...

Hej Viola
Va fint du gjort o vågen jag bara älskar den!!
Kramen Anette

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Jag känner igen mig...:)
Idag har det målats, lackats,och fixats lite... iaf en litet tag...
Kram
Marie

Nyanser av vitt sa...

Vilken tur att ni inte vaknade. Tack darling för ännu en god middag och mysigt snack. Vi ses ju snart igen. Skickar ner lapparna om marknaden till pappa imorgon.
Puss på den lilla nosen

Elsa och Helena sa...

Känner också igen en dopsked bland allt ditt vackra silver! Fönstret blev jättefint och ingen snö utanför! Här ha vi ytte pytte lite snö kvar men det är snart borta. Pussen

Mamma C sa...

Har haft en toppendag, men tyvärr inte fått vara utomhus. Förutom när man gick hem från jobbet.
Kram mamma C