onsdag 16 februari 2011

ÄNNU MERA ....

God Morgon, idag vet jag att jag lever..känns i kroppen som jag gått värsta träningspasset och det har jag nästan gjort...:)

Igår kom det en jättepall från Dommo och innan dess hade jag skottat hela gårdsplanen samt infart


Det här var de lätta sakerna som anlände men mest var det...pust.. tunga krukor (underbara)

Denna klocka bara älskar jag, både till utseende och pris :) och nu finns den både i gårdsbutiken och även i NÄTBUTIKEN

Tog en närbild så ni kan få se de fina detaljerna



Det var inte bara en klocka som kom...utan även denna ljuvliga rosklocka, både ljuv och lite rå med sin slitage...precis som jag vill ha, även den finns nu i Nätbutiken





Flera varor har lagts ut, som dessa tvålar, köpte just dessa för dom har en frisk och fräsch doft, gillar inte starka söta dofter...



Dom här är ju så rara, perfekta till t ex gå bort presenten..


Dessa vackra tavlor visade jag häromdagen och nu kan man köpa dom i nätbutiken samt den fina kroken med franska liljan







Det var dom här som vägde åtskilligt och kommer från Dommo by gavor, visst är dom fina...vill ha..dom stora rymmer 2-3 växter och dom små perfekta för två pärlhyacinter :)




Och så denna stora roskruka...suck..den ligger ned så den ser mindre ut än vad den är i verkligheten..får man oxå plats med 2-3 växter och så en mindre som den vita..har ni sett vilket mönster..dessa kan jag icke skicka alldeles för tunga..



Så igår visste jag vad jag gjorde, bar kartonger, packade upp, snurrade runt med allt i gårdsbutiken så det skulle få plats.. och så ett par timmar med nätbutiken och vid tretiden var jag klar och slog mig ned med en kopp te...

Då kom nästa pall, då var det bloomingville som anlände..hej och men dessa varor får ni se en annan dag..:) avslutade kvällen med pappersarbete..

Idag är det öppet som vanligt i gårdsbutiken 12-18, på fm får jag ett trevligt besök utav Tomas och Lena ifrån ib laursen, Lena har jag bloggkontakt med och ska bli så roligt att se dom här...

Så kommer även en go bloggvänem och hämtar sin provdocka från Dommo som hon beställt, det är Mari som ska öppna en ny butik i Nyköping, ska bli spännande att få vara med och följa :)

Ha en fin dag där ute, kramen från eran VIOLAN

23 kommentarer:

(eddas) sa...

Masse fint her og se:)Ja det er litt av en sjaue jobb det der....
Men det er jo en koselig jobb og:)
ha en fin fin dag Viola...
eddaKlemmer

Livsnjutaren sa...

Nu får du slita dig från allt och skicka min duk,hahaha. Skojar*
Sitter här och drömmer om att min Altan redan är klar och där ser jag din klocka med rosorna på väggen;) Farligt vackra. Varför kan det inte bli varmt ute så jag kan börja måla?

Anonym sa...

Vilka underbara saker! Kram

Lisas torp sa...

Du har då verkligen fullt upp! Jisses, så mycket det är!
Det måste vara jättespännande att packa upp alla sakerna!

Så mycket fint du fick både klockor och krukor - jätteläckra!

Ha en fin onsdag med vännerna och butiken!
Kram
Lisa

n o r d i n g å r d e n sa...

Jag tänkte - har JAG öppnat en butik =) Är så ovan med Mari utan E.... det lät bra i af, en dag kanske..Åh vilka snygga tavlor med svart ram, de gillade jag mycket och tvålar kan jag aldrig få nog utav! Din burk har funnits sig tillrätta i min hylla nu!!! Mari.

Noll54/Eva-Karin sa...

Ja tänk att så brukar det bli att fler leveranser kommer på samma dag,,, Träna med större vikter behöver inte vi med butik, men vad kul vi har!
Jag hoppas och tror att du kommer sälja bra av våra krukor!

Ha det så gott&kram på dej!

E-K/noll54/DOMMO

Lilla Rummet sa...

Det vart regält med muskelträning hos dig ser jag. Jättefina saker du fått hem. Både rosklockan och krukorna är så fina.Ha en fin dag.
Kram Britt

Fågel Blå sa...

Hej!!!!
Oh,,, så mycket fint förstår att du haft fullt upp, jag kommer ihåg när jag hade Tant Blå!
Det var alltid en blandning av spänning , och pust,,, när nya varor anlände!!!!
Men roligt var det!

hoppas du får en fin dag!
Kram Kathrine

Mitt hvite hus sa...

Så mye fint du har fått inn Viola.. må være rene julekvelden når du pakker opp..

klokkene var kjempefine..

nyt dagen

klemmer

Country Hill sa...

Wow så mycket vackert Du fått hem men jag vet hur mycket jobb det är även om det är roligt.
Låter som om Din dag blir spännande!
Kram Lena

Cajsas Rum - Trottinglady sa...

Va härligt att ha sitt hus i Spanien! Förstår att det är som en krydda i tillvaron.
Du förenar nytta med nöje när du bär dina nya varor...slipper träna, hi, hi!
Klockorna är fina, tyvärr har jag en redan i mitt glasrum, men kanske att jag skulle behöva en i sovrummet på landet?!
Ha det!
Carin

Birgitta sa...

Den översta klockan du visar är verkligen snygg, den kan jag tänka mej att ha här hemma, gillar dessa patinerade urtavlor. Skulle verkligen vara kul att titta in till dej någon gång när jag far söderut. Kramar och ha det gott i snövädret. Birgitta

skifferhuset sa...

Oj vad du sliter, Viola, men då håller du ju värmen... så fantastiska saker du fått hem! Ska kolla runt i nätbutiken, kanske det dimper när en beställning... ha en bra dag! Kram Iréne

Linneskåpslycka sa...

Vad mycke fint du beställt hem.
Det kan jag tänka mej att det måste ha vägt en hel del.
Var rädd om ryggen bara .
Ha en fin dag /Björke vävstuga.

Nyanser av vitt sa...

Så himla mycket fint darlingen...förstår att det känns i musklerna. Ska till dina trakter snart :O)
Puss på den lilla nosen

Nyanser av vitt sa...

Vet ej riktigt men får väl se till att det blir ganska snart :O)
Kram

topdesign sa...

Tack för i dag Viola,det var verkligen ett riktigt nöje för oss att komma till dig. Att vi sedan fick gott kaffe och goda bullar gjorde inte saken sämre.
här är vår blogg
topdesign.webblogg.se
Kram Lena

Anonym sa...

Hej söta viola. Du vann andra pris hos mig i utlottningen. Kramar Linda

Eva Linnea sa...

Du behöver inte gå på gym du! Men var försiktig så du inte förtar dig. Det är lätt hänt när man så gärna vill bli klar och när det är så roligt, förstår jag. Man vill väl se alla fina saker man har beställt också, eller hur? Och visa upp för kunderna. Då går timmarna fort.
STOR kram från Eva Linnea

Elsa och Helena sa...

Allt, allt är så fint och man bara vill ha!!! Älskar ju tvålar och dina ser verkligen lovande ut:) Ha en skön kväll nu. Pussen

annette sa...

Att gå från läraryrket till egen företagare och dämed få gratis styrketräning det är bra gjort det;)

Underbara saker, krukorna var verkligen snygga, men jag ser nästan på bilden hur blytunga dom är!

Grattis förresten till att Du inte kommer tillbaks till läraryrket, blir så glad när det lyckas för en person att sadla om!

Kramen!

annette

Hanna sa...

Ha en bra kväll.
Kram
Hanna

Cajsas Faster sa...

Oj, nu får du väl knappt plats själv i butiken.. vad kul med alla grejer, jag måste åka en sväng snart!

Hoppas du får en bra dag! Kram