tisdag 15 juni 2010

SOMMARLÄSNING

Goder Morgon, vilken dag, vaknat till blå himmel och fågelsång och så kan man ju säga att sommarlovet nu börjat...jobbar ju hela sommaren med butikerna men har ju inte öppet alla dagar så visst blir det ledighet och vattenhålet varje vecka..:D





Läsa böcker det är ett måste för mig, varje kväll blir det några sidor..men nu ska här frossas, nu ligger denna hög på nattduksbordet och bara väntar på mig..

Blandar friskt med historiska romaner, även deckare...men inte av den blodiga sorten...utan med den där krypande spänningen och så kärlek så klart..den kan man ju inte vara utan..

En härlig inredningsbok har även anlänt till Bossgård, blir aldrig besviken på Annas böcker, som vanligt fulla av härlig inspiration..








Härliga inredningsböcker har jag även beställt till gårdsbutiken, väntar just nu på att Anettes bok ska komma hem och så kommer självklart Ingelas och Petras bok längre fram..






Vet med bestämdhet vem som kommer att bli den första kunden till dessa...om det är någon som vill reservera dessa så är det bara att höra av sig..





Måste bara visa rosmixen på bordet, inte var dag man får rosor ..så i fredags så fick jag 2 st buketter, då blir man glad..:D ljuvliga ihop blev dessa buketter och ännu står dom här och glädjer mig..















Önskar er en härlig dag, hoppas solen lyser även på er, stora kramen från eran VIOLAN

27 kommentarer:

hemtrevnad marie sa...

Ja visst är det härligt att läsa!!
Anna Janssons och Mons Kallentofts nya har jag just plöjt, och väntar med spänning på att Mari Jungsteds och Johan Theorins nya ska anlända till bibblan!
Vackra rosor...och Anettes bok har jag försås läst:)
kraam

Lisas torp sa...

Ja, visst är det härligt med böcker! Har snart läst alla fyra som jag köpte hos dej!

Vila ljuvliga rosor och så spännande med böckerna!
Visst är vädret ljuvligt denna morgon, jag hörde göken idag också!
Ha en härlig första dag på sommarlovet!
Kram
LIsa

Loella sa...

Underbart! Är en bokmal själv och älskar att frossa i litteraturens värld. Är just nu junkie på svenska författare...håller på med "Den vidunderliga kärlekshistorien" av Carl Johan Vallgren...Den är dunder! :)

Men kul, då kan vi utbyta boktankar ju...

Härliga rosor du fått, helt underbara och sköra vackra färger.

Nu ut i solen och njuta! Imorgon kommer värmen också!

Kramen Loella

Pysselpalatset sa...

Skönt med lata dagar, med mat böcker och härlig samvaro. Ljuvliga rosbilder.... Förut har jag alltid legat och läst i soffan under fotbolls-wm. Men de förbaskade trumpeterna (vaddenuheter) gör mig smått galen... kan inte koncentrera mig...Hoppas värmen kommer så man kan vara ute... kram jeanette

Home No.1 sa...

hej Violan jag plöjer också böcker just nu, underbart! Vilka otroligt vackra rosor!!! Ha ett toppenlov Violan! Kram Annica.

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Hmmm... Jag undrar vem du menar, med det där om inredningsböckerna?
Kan väl aldrig tänka mig, att du menar mig? hihihihi
Såklart jag kommer att köpa!

Och jag är jättesugen på att läsa vanliga böcker nu också. Få se om det kan bli under semestern... Det har ju varit lite mycket annat nu.

Och förresten kanske jag inte har tid under semestern heller... du har ju fixat jobb åt mig! :))

Kram
Marie

Unknown sa...

Det var godt å komme innom bloggen din i dag... inspirerende som alltid, og ute skinner solen her også - og det kribler egentlig i kroppen min,- for jeg har lyst til å gjøre både det ene og det andre... men siden jeg ligger i feber og influensa...orker jeg ingenting... og så er det bare noen få dager igjen til sommerferie..og her ligger jeg..nei og nei....Kos deg masse med dagen din! Klem fra Liv Hege

Country Hill sa...

Missade det där med nytt tak det blir säkert jättefint roligt att Ni återskapa det gamla utseendet.
Här har vi några pannor som behöver bytas ut, undrar när det blir gjort. Ja det är mycket på AttGöra listan nu.
Har bara en av inredningsböckerna Du visar får nog skaffa resten så jag har lite sommarlyktyr.
Ha det gott!
Kram Lena

Nyanser av vitt sa...

Jag älskar att läsa.....fina rosor :O)
Sköt om dig!
KRAAAAAM

Marie//Tekla Maräng sa...

Härliga böcker du har framför dig att läsa.
Vilka vackra rosor...
Kramar:)

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Tack för boktipset, det är bara Anettes som jag har. Jag gillar också och läsa lite allt möjligt, beroende på väder. En deckare passar bra på bryggan när jag solar tex.
Ha det gott
Kram till dig
AnnaMaria

Eva Linnea sa...

Frossa i böcker är härligt. Just nu är jag inne i en ljudboksperiod med Guillou´s böcker. Har inte läst/hört alla Hammilton-böcker så det reparerar jag nu.
Inrednings- & trädgårdsböcker kan man inteheller få för många av.
Kram

STENLYCKA sa...

Ja, det blir mycket läsa för mig. Jag älskar böcker och eftersom jag jobbar med det och måste läsa mycket och ibland sådan som jag kanske inte alltid är så förtjust i, bara för att hålla mig uppdaterad.Så kan det vara riktigt skön att på sommaren få ta lite ledigt från böckerna. Men inredningsböcker tackar jag inte nej till även om det är semester, det är ren avkoppling.
Önskar dig en bra tisdag!
Kram Raina

Monica sa...

Härliga Viola, som visar härliga bilder och häliga tips....
Rosor...Lisa för själen....kärlek....kan inte vara utan.
Önskar dig en skön kväll. Krmar om.

Norregård sa...

Hej Violan!
Har varit dålig på att kommentera hos Dig...Men jag har allt tassat runt här inne;o) Härligt med sommarläsning!

Kram Malin

Mamma C sa...

Jag lyssnar på böcker istället. Började för 2 år sedan, och tycker det är jättebra. Har lärt mig att laga mat, städa och mycket annat samtidigt som jag lyssnar. Just nu är det Mari Jungstedts senaste.
Kram Mamma C

Synnøve. sa...

Vad vore livet utan böcker?
Ganska fattigt vill jag lova.
Vackra rosor har du i alla fall.
Nu ska jag äta revebenspjäll.
Kraaaam.
Synnöve.

Kamomilla sa...

Härlig läsning för både soliga och mulna sommardagar!

Cc sa...

Å vilken lycka att vakna till sol och fågelsång då är det sommar. Här var det kallt i dag envisas med att vara sommarklädd men ytterdörren är redan stängd brukar annars vara öppen till 23 tiden. Vad härligt att hitta en bra bok att läsa, själv vill jag virka. Kram

Josefine sa...

Ja bøker må vi ha, det er et must hos meg også:)) Takk for tips...klem

Fazemos de Conta sa...

Unfortunately I can't read your language. So I will just say that I love the images, the roses are so beautiful....
Lúcia

hemma hos lilla mej sa...

Härliga böcker du har att läsa.Själv gillar jag mera inredningsböcker och tidningar.Underbara rosor.Älskar rosor.Önskar dej en skön onsdag gulliga du.Kram Rita ♥

Elsa och Helena sa...

Hej Viola! Härlig mix av böcker som väntar på ditt nattduksbordet! Att ha en bra bok på gång är lyx:) Nu har jag fastnat lite i fotbollens värld...försöker se de matcher som är på kvällstid. Men tyvärr inga ljuva sambatoner när latinarna spelar bara detta "brölande" från -vad det nu heter- fy och usch!!

Underbara rosbilder du visar och två buketter på samma dag...härligt, det är du värd:)

KRAMAR

h.espe sa...

Høres ut som en herlig dag å våkne opp til :o) Mange fine bøker du viser her, og et par av dem har jeg - flotte svenske interiørbøker!

Ønsker deg en fortsatt fin uke!

Goklem fra Hildegunn

Penseldraget sa...

Härligt de låter med lov och läsa böcker, de ska jag oxo ägna mig åt snart =) Tack för inbjudan om julmarknaden christa är ju i norrbotten men jag kan nog med 95% säga att vi är intresserade =) vi rings när christa kommit hem nästa vecka
kramen pia

Ett Vitare Hem sa...

Ja just nu läser jag gärna Anna Jansson, hon bor här i närheten jag brukar möta henne när vi är ute och promenerar, handlar osv och sen är dte en del Läckberg nu osså ;o)
Ha en riktigt härlig dag!
Kramis/LenaS

Willewira sa...

Hej min vän!

Finns inget mysigare än ladda upp med en massa böcker inför sommaren och sedan fånga varje soligt lugnt ögonblick i trädgården med en bok och en kaffemugg i vardera hand. Sittandes i en skön stol, naturligtvis. :)

Jag älskar det!!

För övrigt försöker jag hitta en ledig stund för en tur till dig... Endera dagen står jag i dörren. Så du vet!!

Stor kram till dig!!
Willewira