måndag 21 juni 2010

EN LUGN MORGON

En ovanligt lugn morgon har det varit här i Bossgård, normalt sett ringer klockan före sex på måndagsmorgon men denna morgon fick man ligga kvar..nu har det blivit fm så det är nog bäst att jag tar tag i denna dag..





Det är det här jag har sysslat med denna fm..legat kvar i sängen och druckit te och läst en god sommarbok, blev lite sugen på kärlek...fniss....var väl prinsessbröllopets efterdyningar och fast det blev jag i denna bok..skulle nog kunnat stannat kvar i sängvärmen ytterligare någon timme..








Jodå..lite annat har jag faktiskt gjort..varit ute med OTTO och så har jag fått ett lass med möbler som ska göras i ordning till försäljning..








En gammal matgrupp, en byrå, en pigtittare och så 2 st stora högskåp, allt behövs målas om och sedan ska det säljas i gårdsbutiken framöver..har ju nästan sålt slut på mina möbler..









Dessa ljuva rosor kommer från ett stort gammalt skrin som jag fått utav en god vän..

Nu måste jag nog ta tag i dagen..fixa annons för midsommarveckan, blir annorlunda tider, tänker ha öppet: TI-TO kl 12-18 och SÖ: 12-17

Ha en fin vecka, STOR kram eran VIOLAN


21 kommentarer:

Rostrose sa...

WONDERFUL pictures, dearest Viola! And I cross my fingers that you will have a warm brigth Midsummar-celebration!!!!!!
Kramar, Traude

Lisas torp sa...

Det låter ju skönt med sovmorrom för en gångs skull. Men var är solen som de lovade??!!

Den boken ser inbjudande ut och spännande med nya möbler!
Ha en bra dag!
Kram
Lisa

(eddas) sa...

En alldeles drømmedag:)
kos deg
eddaKlemmer

Pysselpalatset sa...

God middag min sköna... jaså lapat i dig lite kärlek.... ja håller med.. prinsessor har den inverkan på både stor och liten.... skrinet är ju bedårande. vilka rosor... decupage???? Jag gjorde en stol i decupage med rosor... undra om den hamnat uppe på vinden... Så skönt med dig Viola...u får alltid i gång mig...Nu ska jag leta. kram Jeanette

Eva Linnea sa...

Det är bra att du tar det lugnt ibland. Härligt att det är ruljans i butiken och att du har mycket att stå i. Det där skrinet verkar fint. Rosen mitt på låset är ju ett konstverk.
Ha en bra dag!
Kram

Tigris Predikantan sa...

En "seg" måndag ... väldigt seg *ler*!

Marie//Tekla Maräng sa...

Låter bra att du unnade dig att ligga och läsa ett tag på morgonen.
Så fin blomma du har fått in till butiken. Är den i betong?
Kramar:)

Mitt hvite hus sa...

Herlig Viola... en fin start på dagen ho9s deg skjønner jeg..

skjønn knagg da...og rosene... vakre....


ha en fin dag videre.,
klem Kerstin

Huset vid ån sa...

Vilken bra start du fick på dagen...Det lät skönt att ligga kvar i sängen med en god sommarbok! Lycka till med möblerna o Ha en trevlig midsommarvecka! Kram Therese

bakom berget sa...

Åh, va gott det lät! Tänk att få ligga kvar så där och nysa in sig i en bra bok. Men snart är jag oxå där. Två veckor kvar till semestern. Minus två dagar som jag har tagit ledigt. Ska på en tur neråt Vikbolandet du vet....
Vi fick vänta till fram på eftermiddan innan solen kom idag.Men nu är den här!
Ha det gott! Kram Åsa.

Synnøve. sa...

Måste vara en skön morgonkänsla det där.
Att inte känna någon stress överhuvudtaget.
Så fina de där rosorna var.

Nu ska jag ordna lite här hemma en tag. Passar på när man är ensam hihi.

Kramen Synnöve.

Nyanser av vitt sa...

Vilken underbar morgon vännen. Har skickat ett paket till dig idag. Åker till Tyskland imorgon men finns på mail och mobil om det är något.
Kramis

Märta sa...

Härligt med sovmorgon. Kan behövas, gäller att stanna upp ibland! Hoppas att du får en fin vecka nu innan midsommar!
Kram!
Märta

annette sa...

Tänk att att även Du kan ta det lugnt en morgon och ligga kvar och läsa.
Dåligt med bloggandet från min sida, tiden räcker inte. Barra jobbar och jobbar;)

Vill önska Dej en skön sommar och hoppas att vi får se mer av solen!

Kramen!

annette

Roses & Angels sa...

HEJ vännen! Här är det vackra bilder och fina inlägg som vanligt. NU är Christa hemma igen! Du och jag ska pratas via THE PHONE nån dag här ang marknaden! Hoppas du mår bra kram

Elsa och Helena sa...

Här väntas och längtas det till vi ses:) Kollade förra inlägget...och såg att det gick i kärlekens tecken! Såg en otroligt förtjusande brud...så fint!!

KRAMAR

Tulipa sa...

Hej Viola!
vad skönt och rofyllt det lät...

Och så mycket det väller in till butiken!
de som jag har restorder hos nu kommer jag snart att avbeställa för vi stänger ju snart för semester... Sen är vissa företag hopplösa på att leverera, alltid samma som dröjer läängst! Hmm... De kan man ju skippa när man ska beställa nästa gång!

Önskar dig en riktigt fin och god och glad midsommar om vi inte skulle höras innan!
Kram mariette

Cajsas Faster sa...

Vilka ljuvliga rosor på det skrinet...Skulle nog passa här;)
Skönt med sovmorgon, eller bokmorgon!
Kram Marie

Birgitta sa...

Skönt att du kan ta lite sovmorron. Roligt att du säljer bra i gårdsbutiken. Kan tänka mej att det blir midsommarfirande i vattenhålet. Det är ju så vackert där.
Ha det så gott.
Kramisar Birgitta

Mys och hemtrevnad sa...

Jag älskar Nora Roberts som författare. Förstår att du ville ligga kvar en sytund till kramis semlan

Fågel Blå sa...

Åh så underbara romantiska bilder! Me like!
Hoppas du får en fin midsommarvecka!
Kram Kathrine