lördag 13 februari 2010

INBJUDAN TILL MINA BLOGGVÄNNER!

Nu mina goa bloggvänner går en dröm i uppfyllelse...och den vill jag dela med er..

LÖRDAG den 20/3 blir det invigning utav Gårdsbutiken Romantiska Ting! Vill så gärna se er här på Bossgård denna dag..







Inbjuder alla mina vänner i Blogglandias värld, ni som följer mig både i Sverige, Norge, Finland, USA, Österrike, Tyskland och Brasilien...






Tänkte bjuda på buffé till lunch och därför är ni VÄLKOMNA till mig kl 13.00...en del vet jag stannar över natt och här finns gott om utrymme, dessutom har jag min goa vän som granne och han driver bed &breakfast..







Så till kvällen blir det då middag hos VIOLAN...hoppas verkligen att ni kan komma till min bloggfest..hör av er till mig på min mail: viola@romantiskating.se och det går bra att anmäla sig ända till den 7/3

Nu hoppas jag att jag får se många utav er hos mig..

Varm kram från eran VIOLAN


56 kommentarer:

Unknown sa...

OH VIOLAN!!! Såååå roligt! Å Grattis grattis ... jag vet hur oerhört spännande detta är!
Kommer definitivt! Mejlar något senare ang. om jag ska stanna över eller ej, om Anna ska med eller ej, vem som tar butiken ???? bla bla bla .. ja, du vet.

Puss o kram
Malin :)

Eva Linnea sa...

Hjälp vad spännande. Självklart kommer jag! Beroende på var du bor, kanske jag fortsätter ned till Nöbbele senare på lördagen. Mailar om det. Nu blir det väl bråda tider förstås, men jag hoppas vi får höra av dig ändå.
JÄTTEkramen från Eva Linnea

Willewira sa...

Sååå roligt!!!!

Ska genast skriva upp detta i kalendern och skicka iväg ett mejl!

Det ska bli mycket spännande att se hur du har det.... :)

Ha en skön lördag! Ser lite småruggig ut...

Kramar
Willewira

Lisas torp sa...

TACK för den fina inbjudan! Och självklart kommer jag!
Men mejlar också. Kanske kommer jag redan under vecka 9 - hör av mej om det.
Antar att du har fullt upp nu, men nu närmar det sej!

Vackra rosenbilder!
Jodå - äggproduktionen är klar!

Ha en härlig lördag, förmodligen är du väl ute och tjoar på loppisarna igen..!ha-ha!
Kram
Lisa

Margrethes hus og hage sa...

Det høres veldig koselig ut, Viola! Skulle gjerne kommet og kikket på gården din, men det blir nok for langt.

Ønsker deg en fin helg. Hilsen Margrethe

Det vita dårhuset sa...

Ooooooh Viola......Självklart hade jag velat komma! Men det är lite för lång väg med en liten hemma =(.
och sen måste jag berömma dig för din OTROLIGA givmildhet!!Du är bara helt otrolig och det hade varit skitkul att äntligen få träffa dig.
Men den som väntar på något gott.....
Önskar dig en underbar Alla hjärtans dag!

Mången kramar Erika

Ett ögonblick sa...

Hej Viola!
Ååh, så roligt!!! Tack, för inbjudan....skulle jättegärna komma, men tror det blir långt att köra fram och tillbaka i ovisst väglag. Men jag lovar att komma senare i vår/sommar, ska bli en underbart rolig utflykt.
Jag är lite trött på datorn just nu och är därför väldigt sparsam med både inlägg och kommentarer.

Önskar dig i alla fall en härlig helg!...och jag smittas verkligen av din entusiasm så det känns genast lättare:))

Varma kramar, lisamaja

Anonym sa...

Hej Viola!
Så himla kul det vore om jag kunde......men när jag väl kan lomma hem så ska du veta att jag hör av mig. Då får jag och Matilda komma och hälsa på dig i din gårdsbutik på Bossgården. Så himla spännande och kul.
Tänk vad roligt att få ha följt dig på denna resa att flytta och nu öppna gårdsbutik. Så himla roligt!
Hur mår du nu för resten?
Var rädd om dig och ha en underbar lördag.
Kram Bodil.

Cajsas Rum - Trottinglady sa...

Ja, synd att det är så stort avstånd, annars hade jag dykt upp!
Lycka till!
Carin just nu med ond rygg

Synnøve. sa...

WOW, så gärna jag skulle vilja komma.
Vet inte ännu när vi ska till stan.
Jag hör av mig.
Härliga människa du är för go.
Kramen Synnöve.

Fågel Blå sa...

Hej Viola men jag får nog tacka nej, har precis börjat på ett nytt arbete!
Men om jag kan så kommer jag!
Gud så spännande!!!
Om jag inte kan nu så kommer jag i alla fall i sommar!
Om du har öppret då?
Ha en underbar Helg!
Kram Kathrine!

Bitte sa...

Tack för en fin inbjudan! Oj, vad mysigt det låter med mat och allt! :-) Jag önskar att jag bodde mycket närmare, för jag skulle så gärna vilja träffa dig och kika runt i din fina butik.

Nåja, vi får se om jag ska bege mig söderut kring det datumet :-).

Ha en fin lördag!

Kramar
Beatrice

Norregård sa...

Hej Viola!!
Du är makalös;o)
Vad spännande med din invigning, du generösa människa!!
Jag åker till Trysil den dagen på skidsemester!! Var är det du bor egentligen???

Kram Kram Malin

Rummet för välbefinnande sa...

Äntligen kommer då denna formella inbjudan...... Som jag har väntat och det är klart jag kommer min vän! Skulle ju gärna stanna kvar om du har lite sängplats till mig också. Du kan väl maila mig om det praktiska så jag vet hur det går att lösa. Skriver mer annan dag men sköt om dig!
Kraaaaaaaam Mia

Anonym sa...

Jisses så kul, nu börjar det bli verklighet för oss andra också. Mannen sa direkt att jag ska åka på invigningen, så nog blir det så. Vilken baluns du ställer till med! Men precis så tycker jag med, ska man fira, ska man göra det ordentligt! Man ska ta tillfällena som finns att fira, det hör till guldkanterna i livet!
Hulda

Agnes Maria sa...

Hej du underbara!

Du är ju bara fantastisk!
att bjuda alla vännerna, vilken pärla du är!!!!
Tänk så trevligt det skulle vara att besöka er, om man bara inte nu bodde så långt bort.

Hoppas få se massor av bilder från invigningen.
Kram på dig Violan.
Åsa

(eddas) sa...

Åhhh som du er søøøt viola...skulle så masse gjerne ha vært der hos deg....men det blir nok litt langt akkurat nå på vinteren......tror jeg får satse på en langhelg mere utpå våren:):)
Husk og ta masse bilder den helgen...så vi andre får se hva vi går glipp av:)
Ha en fin lørdagskveld
klemklem

AnnA sa...

Hej Viola!
Har ingen aning om var Vikbolandet ligger, men det låter som om det ligger långt ifrån Åhus och Skåne...
Iallafall - nu har jag äntligen bestämt mig för de underbara rosenkopparna...Och plats i hyllorna får jag väl göra, på ngt vis...
Ha en skön helg!
hälsn
AnnA

Elzie sa...

Åh vad roligt det hade varit, men det går inte den helgen. Och så kul för dig att äntligen få öppna din butik. Lycka till säger jag.
Ha en bra fortsättning på lördan.
Kram Elzie

Kamomilla sa...

Grattis grattis!!
Önskar vi inte bodde så himla långt ifrån varann...

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Hej Viola. Åh vad kul! Än är det ju ett tag kvar men vips så är vi framme i mars och du får inviga:) Jag är så glad för din skull:)

Jag bor ju nästgårds så det kan hända att jag dyker upp:)

Kram Annica

Hanna sa...

Ha en bra alla hjärtansdag.
Kram
Hanna

LillaFlisan sa...

Lääääääääääääääääääääääääängtar!!!!!!!!!


Ska bli så underbart att ses igen!!!!!

äntligen något som piggar upp mig och får mig att komma i håg att det faktiskt ÄR kul med bloggandet!!!! (känner det inte riktigt så just nu)
Kram

Flisan

Marie Louise sa...

Vill bara önska dig ett LYCKA TILL med din nya butik, så himla roligt och spännade det ska bli för dig!
Kram Marie..

Sköna o Gröna Ting sa...

Nämen hjärtat.., vad du är snäller, jag log mig igenom hela ditt inlägg och tänkte.., vilken underbar, givmild och helt fantastisk kvinna du är:)))!

Klart att jag inte kan tacka nej till ett sådan fint erbjudande, vill gärna vara med och dela denna glädjen med dig!
Men vännen.., var i hela fridens namn är det du bor då??
Hahaha.., kanske skall ta reda på det innan jag lovar för mycket!

Är det en väldans lång bit att köra kan jag kanske boka in mig på B&B, det lät så mysigt:)))
Massor med kramar till dig..

Tjo hoooo.., JAG ÄR SÅÅÅ GLAD FÖR DIN SKULL!!!!
Marianne

Våglyckan sa...

GRATTIS, GRATTIS, GRATTIS!
kram från mig
/maria

Mitt hvite hus sa...

WOW Viola... for en herlig innbydelse...ååå som jeg skulle så gjerne ha vært der... det hadde vært så utrolig moro... men lang vei...

du er et generøst menneske vennen...


Grattis med åpningen... så utrolig spennende da...

Varme klemmer Kerstinc

Lily sa...

Önskar att jag hade kunnat, hade varit jätteroligt!
Ha en fortsatt fin lördag
Kram Lily

Mia, New Room Interior sa...

Så gøy!!! Skulle så gjerne kommet, men blir vel litt lang tur.. Ha en fin kveld, min venn! Kram

Ullis/Leva på landet sa...

Så kul att det äntligen är dag för din butik. Skulle gärna vilja komma men det är lite för långt för att det skulle funka.
Får försöka ta mig dit i sommar.

Kram Ullis

Katta sa...

Viola!! Det låter hur roligt som helst! Vad generöst av dej. Skulle väldigt gärna komma, känner du till någon som åker fram och till baka från S-holm över dagen med plats kvar i bilen ;)? Jag hör av mig om jag kan komma annars hoppas jag att jag får komma förbi längre fram. Kram Katta

NinaH sa...

Oj! Så spännande! Lyllos ni som kan!! Har tyvärr inte möjlighet då... - men senare i år passerar vi måhända din butik.... om man liksom får ha ett ("vanligt") besök "innestående"!?!;-)
Ropar ett jättestort grattis & lycka till inför öppnadet & "storfesten" till dig & alla övriga "festdeltagare"!!;-)

Agge sa...

SÅ kul Violan men som du redan vet är jag i Idre och åker skidor då. Typiskt men jag kommer en annan gång men det hade ju varit så himla roligt att få vara med om invigningen
KRAM

hagagården sa...

Hej
Men så spännande,skulle vara roligt att komma till dig men tyvärr så kan jag inte komma,men kanske en annan gång.
Kram o ha en underbart fin dag.
ninni

Sköna o Gröna Ting sa...

Sänder dig tusentals Hjärtekramar dagen till ära!!!
Ta väl hand om dig...
Marianne

Anonym sa...

Så kul det skulle vara. Men det är omöjligt, jag bor alldeles för långt bort. Får nöja mig med att följa din blogg och nosa på alla underbara saker du har. Lycka till med butiken och glöm inte bort att vila dig lite också mellan varven. Det är ofta svårt när allt man gör är roligt!

Hjärtekram och sköt om dig.
Eva-Mari

Butik Östergården sa...

Jag har ju anmält mig redan! Men jag skickar ett mail för säkerhets skull. Å vad kul det ska bli! Längtar verkligen till denna dag. Jag har ordnat med back upp i butiken. Sover gärna över hör av mig snart!

Ville skicka en jätte bamse kram till dig idag, på alla hjärtans dag!

Helen

Home No.1 sa...

hej Violan! Klart jag kommer mailar dig!!! va kuuul!!! Kram Annica.

Märta sa...

Skulle vara så spännande att få vara med! Fast vilka räknas till dina bloggvänner och var finns din fina butik?
Kram! Märta

Postgårdsromantik sa...

Låter jätteroligt - och spännande - Vi avvaktar litet så att vi inte svamlar hit och dit, men före 7 mars får Du ett redigt svar av oss. Ha en underbar alla hjärtans dag!

Kramar,
Lena och Anders

STENLYCKA sa...

Tack för inbjudan.Låter jättetrevligt men tyvärr skall jag på 50 årsfest just den helgen. Får göra ett besök till våren.
Önskar dig en underbar fortsatt Alla Hjärtans dag!
Kram

ELIN´S SHABBY ROMANTIC sa...

Heej Viola,
jag ryser när jag läser ditt inlägg!! GRATTIS till att din dröm går i uppfyllelse! Det är stor glädje att höra detta! Jag sänder många lyckönskningar till din butik! Synd att jag inte kan komma och se hur du har det men jag kommer att sitta som ett klister framför datorn efter din öppningfest och läsa hur dagen har varit samt hoppas på se en massa bilder å gotta på avstånd :P

Bästa kramar Elin.

Pysselpalatset sa...

Tack så himla mycket för den fina inbjudan Violan, självklart vill man ju fira loss med dig och denna häliga premiär, Här är man på piratkalas och missar bloggen nån dag... och vad står då på. Grattis i förskott må jag säga... Jag ska gör allt för att få ynnesten att fira öppningen med dig...Måste flörta lite med gubben.... jag har ju inget körkort.... Men det går väl tåg också kan jag tänk.... Kommer gör jag ialla fall... hör av mig på mailen... Kram Jeanette

Livsresande sa...

Hej så generös du är och inbjuder alla! Vilken trevlig idé! Jag kan själv inte delta men kommer att spana in alla bilder jag förväntar mig att alla lägger upp på sina bloggar - av de som varit där alltså! Så skoj att du äntligen får öppna din butik! Varm kram på Alla Hjärtans Dag på dig!
Marie

Butik Drängstugan sa...

Bloggfest det låter kul!
Det ska bli roligt att se din butik.
Tyvärr har jag ingen möjlighet den 20/3, då har vi modevisning i butiken.
Vi har planerat en resa till Norrköping nu i vår och kommer gärna och besöker dig då.
Vilka dagar kommer du att ha öppet i butiken?

Ha det bra!
Cina

Crinoline sa...

Hei,Viola.Tusen takk for en fantastisk invitasjon.Tror dette blir litt langt,men jeg skal tenke på det.Klem

Rut och Signe sa...

Mysigt Viola! Jag kommer dock lite senare för mässan, du vet! Hör av mig. Ha en skön Alla hjärtansafton, Marie

Galleri Hönshuset sa...

Hej du underbara kvinna.

Tusen tack. Jag och Carre hade gärna kommit förbi, det vet du, men som jag skrev tidigare så fyller lillesyrran 18 år och då är vi på väg till finland hela syskonskaran. Men jag och Carre pratade om det här och hon sa direkt att vi tar en sommartripp till dig istället. Hur låter det?
=)Vi vill ju så gärna träffa dig =)

Ha det gott. Kram Pirre

Guttemamma sa...

ååå, for en herlig opplevelse det hadde vært!! Så raus du er Viola!!
klemmer

Helen sa...

Hej!
Vad roligt det skulle vara att få vara med, men jag kan inte. Jag vill passa på att önska en fin Alla Hjärtans Dags kväll.
Kram/Helen

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så roligt Viola med invigning och bloggfest. Kommer och bli ett härligt kalas där nere hos er.
Önskar dig en bra vecka
Valentinkram
AnnaMaria

h.espe sa...

Hei gode Viola!
Åhhhh, så utrolig gøy det hadde vært å kune dra! Men, det blir nok litt langt unna! Helt fantastisk at du inviterer til dette treffet, og sååååå gøy dere kommer til å få det! Vel, vi som ikke kan være med, gleder oss til alle bildene...

Ha en fin kveld videre og en strålende flott kommende uke!

Klem fra Hildegunn

Cc sa...

Å vad trevligt det skulle vara, måste kolla upp om det är möjligt. Kram

Maud sa...

Hoppas att din dag varit hjärtlig!
Kram Maud

bakom berget sa...

Åhhh,va det skulle vara roligt att vara med på din invigning! Jag bor strax utanför Uppsala och tar mig i så fall med tåg ner (om det är möjligt?) Skulle vara trevligt att ha nån som ressällskap..Är det någon som också kommer att resa med tåg, så kan vi göra sällskap.
Frågan är ju bara..hur tar vi oss hem till dig,Viola, från tåget? Detta tål att tänkas på...
Men ack... vad det skulle vara roligt!
Ha en bra dag! Kram Åsa.

Viveka i Bläckhornet sa...

Men sååå roligt för dig gumman :)

Skulle gääääärna kommit men just nu känns avståndet för stort och tiden för knapp. Men när jag har vägarna åt det hållet så då ska vi ses :)

Kram Viveka