tisdag 26 januari 2010

BOSSGÅRD-allrum

Vill inte..det är alldeles för kallt igen, när vi var ute i morse så visade termometern -16...så vargavintern har kommit tillbaka igen och massor utav snö ska vi få..den här vintern kommer att bli alltför lååååång...nog om eländet..

Ovanför soffan i allrummet hamnade en hylla med vackra consoler och som ni nu vet så bara älskar jag ju gamla parianmotiv...






Det finns åtskilliga hyllor i det här hemmet...:0), den här lilla barnstatyetten har fått sin plats på just denna hylla...







Det är inte bara parianmotiv som hamnat här utan även en del religiösa ... det är ramarna och färgskalan på tavlorna som får bli den röda tråden...












Går igång på dessa vackra consoler med sina snirkliga former och att dom dessutom är lite skavda och rostiga gör dom ju ännu vackrare...en gång i tiden inköpta på Årstiden i Stockholm..













Efter någon månad förändrades det lite på hyllan, ni kanske ser vad..var på en loppis och kom över en gammal vacker urtavla för en guldpeng och den hamnade här...







Nu är det dags att sätta fart..ska jobba heldag i skolans väld, önskar en fin tisdag, var rädda om er, det ska bli riktigt oväder uppåt vårt avlånga land...vi får vänta på eländet tills imorgon...

Kramen eran VIOLAN


38 kommentarer:

Roses & Angels sa...

EN Christa hylla! Wohooo älskar dessa snirkliga saker, underbart vackert violan! Ha en bra dag kram

Butik Östergården sa...

Mycket vacker hylla med konsoler och dina tavlor gjorde sig så vackert på den.

Här sitter jag försiktigt idag har slagit i ändan i halkan. Vackert blå och lila är den.

Hoppas din tur till mässan var givande, måste vara mycket som snurrar i huvudet på dig nu.

Vi gjorde lite fynd både här och där. Nu är det bara att vänta på leveranser.

Nu längtar jag efter våren och så till den 20 så klart.

Ha en härlig jobbdag idag!

Kram Helen

Rummet för välbefinnande sa...

Ja du, jag har suktat efter dina konsoller tidigare..... De är så fina. Hade i butiken, men tror du att jag köpte mig själv? Inte då..... Men, så är det! Ha det fint på jobbet och det är väl bara att stå ut med kylan och snön. Längtar till våren jag också.
Kram Mia

Sköna o Gröna Ting sa...

Ja du Violan.., jag skall bannimej in till byn nu och ladda upp med mat inför det hemska snöovädert vi väntar oss!!!
Gubben min är i USA och är inte hemma förrän på fredag och jag vill inte sitta här hemma svulten och mager när han kommer hem:):)
Just nu som jag skriver till idg börjar flingorna faktiskt dala.., neeeeeej, vill inte!!!!!

Vackra bilder på din ljuvliga hylla och tavlorna var ju bara helt fantastiska, du é så duktig på att få till det Violan!!!

Ha en bra heldag på jobbet....
Kramar til dig
Marianne

. sa...

Så fina tavlor mm. Konsollerna var ju helt underbara! Kram Camilla

Pysselpalatset sa...

Hej Violan,
Instämmer med tjejerna innan mig. Du kan verkligen få till det. Tänka sig hur snyggt det blev med urtavlan. Det sprider sig som en löpeld detta med urtavlor... Det grafiskt vackra i en urtavla, har jag konstigt nog inte tänkt på förr. Visst nu börjar vintern gå en på nerverna.. Men man får vara glad att ljuset nu återvänder... med ca 5 minuter varje dag... Drygt en halvtimme per vecka... Börjar bli lättare att fota... kram Jeanette

Bitte sa...

När du skrev att det var -16 grader hos er var jag tvungen att titta vad vi har idag.... bara -3, vilken tur! Kallgrader och mer snö låter som en mardröm, vart ska all snö ta vägen till våren?

Konsolerna under hyllan är bara för underbara, de är så vackert snirkliga och ser riktigt gamla ut. Vilken tur du hade som hittade en gammal urtavla, den blev jättefin tillsammans med tavlorna!

Ha en fin dag!

Kramar
Beatrice

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Den röda tråden, den är fin den! Det finns ett helt nystan ute hos dig...
Nej, jag vill inte heller ha mer snö nu. Vi får hoppas att det inte blir så mycket iaf.
Tack för senast förresten... Jag myser när jag tänker på hur trevligt vi hade.
Du klarade dig från makens baciller? Heldag med jobb...ja det kommer att bli många heldagar med jobb framöver... tihi...
Kram på dig
Marie

Lisas torp sa...

Jättevacker hylla med både bilderna och konsollerna!!

Ja, färgskalan är såååå vacker till det vita!
Oj, har ni så kallt! Ja du, än är inte vintern slut - kanske har den just börjat..hm!
Jo, jag hörde att det skulle komma massor av snö imorron! Usch!
Kör försiktigt och ha det gott!
Kram
Lisa

hemtrevnad marie sa...

Gillar din hylla, vet du jag köpte liknande konsoller fast svarta på inredningskompaniet i Karlstad förra våren, inte har de kommit upp ännu inte...tur man blir påmind!
kram på dig!

(eddas) sa...

Nydelig hylle og vakre bilder Viola....og en slik urskive er jeg på jakt etter:)
ha en fin dag i skolan:)
klemmerKram

Postgårdsromantik sa...

Vilka vackra konsoler!!!! Kvinnan vid pianot, är det Jenny Lind?

Idag är det -8,5 här - helt plötsligt känns det som helt normal temperatur....Igår tog jag och Sigrid oss en längre promenad - och jag hade inga långkalsonger på mig - korkat så det förslog. Det gäller att ha varma kläder i många lager just nu...

hagagården sa...

Hej
Underbart vackert du har det på din hylla.
kram
ninni

Marie Louise sa...

ja, visst gör det mycket med lite speciella konsoller till hyllor.
Vackra gamla fina tavlor till det sen på hyllan,mycket behagligt att se på! Kram till dig! Marie..

Lilla Rummet sa...

Vilken vacker hylla, och de snirkliga konsollerna är bara så vackra.
Jättefin är din barnstatyett.
Riktigt så kallt som 16 gr har vi inte, men det är tillräckligt ändå.
Ska bli oväder i morgon hua, vill inte ha mer snö.
Ha en härlig vecka.
Kramiz

Hannis sa...

Och jag går i gång på religösa motiv!!
Jag gillar dina tavlor,massor!!

Hoppas att ni slipper storm hos er.
Det ska tydligen bli det här i morgon.
Men det brukar aldrig slå in=))

Kram Hannis

Mitt hvite hus sa...

for en helrig hylle og knektene var virkelig skjønne...

urskiven var nydelig..

Håper dere ikke får mer snø... Klem Kerstin

Marie//Tekla Maräng sa...

Dessa snirkliga konsoler är ju bara för ljuva.
Små hyllor kan man aldrig får för många utav.
Va ska det bli oväder?
Hoppas du fick en bra tisdag.
Kramar Marie:)

Anonym sa...

Älskar också dessa snirkliga konsoler.
Du jag mailade dig med det fungerar inte. Får bara tillbaks att det är fel...
Vad kan detta vara för spökeri?
Kram

Elsa och Helena sa...

En Helena hylla också!!! Älskar det nötta vita med snirkliga former:)

Att du sen har så mycket fina tavlor är pricken över i:et!

Kram Helena

Elzie sa...

Jättefin hylla. Tycker också om de där bilderna du har både på och under.
Hoppas du fick en bra jobbedag.
Kram Elzie

STENLYCKA sa...

Ja jag gillar också de här gamla trycken, köpte en hel låda i sommras på en auktion. Några av bilderna har jag satt upp i mitt hem.
Ja, fy nu blir det kanske en snöovädersdag i morgon. Tur att jag inte har så långt till mitt jobb, inte kul att vara ute på igensnöade vägar.
Kram

Eva Linnea sa...

Det är nog bäst att hålla sig i närheten av hemmet i morgon. Det ska ju både bli snö & blåst. Och kallare till helgen. Ja, den här vintern räcker för några år framåt nu tycker jag. Blir sommaren lika extrem kan vi se fram mot sol från en klarblå himmel i måååååååånader.
Varm kram i vinterkylan

Veronica sa...

Hejsan Violan!!

Så fint det blev med hyllorna!! Urtavlan var helt underbar....

Ja vi får verkligen hoppas att den här vargavintern lugnar ner sig nu!!!!

Kram Veronica

Veronica sa...

Hejsan Violan!!

Så fint det blev med hyllorna!! Urtavlan var helt underbar....

Ja vi får verkligen hoppas att den här vargavintern lugnar ner sig nu!!!!

Kram Veronica

Norregård sa...

Så fina tavlor Viola!!
Konsollerna har jag, på flera ställen!! Har även köpt till badrummet där jag målar nu...
Jag bara älskar dom;o)
Ha det bäst!!
Kram Kram Malin

Kamomilla sa...

Oväder igen.. Äsch då. Det når oss först imorgon kväll. Bra är väl det för jag ska upp kl 6 och köra till jobbet...

vackra ting du visar!

NinaH sa...

Har inte tid- men måste bara kika in här lite, lite..... och blir lika lycklig varje gång!! TAvlorna- åh! Konsollerna- åh! Och så har jag förstås (dreglande!;-)...) scrollat mig ner bland allt annat vackert som kommit till här sen sist jag var på besök! Tack för alla fröjder!;-)

Cc sa...

Du har så vackert ljus hos dig i alla rum, det måste vara underbart. Här rullar tiden på har nyss tagit en prommis med hunden, i kylan och mörkret innan det hemska ovädret kommer. Kram

Katta sa...

Japp, its back. Vintern alltså inte för att den har hunnit försvinna men i allafall. Vilka makalöst vackra konsoller på den hyllan och så snyggt med de svarta ramarna till.Kram Katta

Sköna o Gröna Ting sa...

Käre nån.., klass 1 varning, det låter allvarlig!!!
Du får ta det riktigt lugnt om du måste ut på vägarna i morgon då Violan.
Näää, ingen mer snö nu tack, vi har så det räcker!

Fick precis mail ifrån Janne min sambo att han har precis beställt en drink efter att ha kommit upp ifrån poolen:(
Han är i USA i arbetet men har haft en hel del ledigt denna gången, så han passar på att få lite go solbränna att ta med sig hem för att göra mig avis!!!!

Nu skall jag hoppa i säng.., den kallar mitt ljuva namn!!!
Sov gott vännen...

Kram kram
Marianne

Mia, New Room Interior sa...

Kulda har kommet tilbake her og! Lengter til våren!! Nydelige bilder, Viola! HA en fin uke! Klem

Maliva`s verden sa...

Hei Viola...nå har jeg vært innom nettbutikken din...mye fint. Men jeg lurte på om du får inn gamle vekkerklokker, eller gamle urskiver snart? Klem fra Maliva

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Så härliga hyllor och ting, Violan! Jag flyttar snart in ;)
Nä, tycker det räcker med vinter nu, vill ha vååår!!!!
Ha det gott!
kram
nina

Maud sa...

Vad fina ramarna är på dessa gamla tavlor...motiven också så klart ...
Konsolerna gillar jag verkligen...
Hoppas att du får en lugnare dag i morgon...
Nyss kommit hem från jobbet och en blogg runda hör till...
Ha det gott!
Kram Maud

Anonym sa...

Hejsan Viola!
Så fint ni har det så många fina detaljer, så roligt att se. Du är så himla duktig.
tack för din kommentar hos mig.
Jo, det är roligt att M får växa upp med massa hundar och katt, hon har himla kul med dem.
Själv växte jag upp på hästgård.
ha en fin onsdag!
Kram Bodil.

Synnøve. sa...

Godmorgon.
Ingen storm här ännu. Men det kommer nog.
Hade 17 minus igår, men idag är det ynka 6 minus bara. Prata om att det går upp och ner....

Så vackra dina hyllor är med allt de fina du finner överallt.

Det gick bra i skolans värld hoppas jag. Det är nog lite annat än Violans värld det, hihi...

Nu ska jag ha mera kaffe... Det är gott på morgonkvisten.
Kramen Synnöve.

Fruädel sa...

Mmmmmm, underbart!
Ja nu kommer stormen! Ska iväg till affären och handla lite "strömavbrott" grejor nu!
kram på dig fina du!/Tess