söndag 8 november 2009

NYHETER I BUTIKEN

God förmiddag i denna gråa månad, på morgonen har jag roat mig med att lägga in nya varor i BUTIKEN. Har blivit lite utav varje och visar en del här..under Nickel finner du denna vackra stake och mortel..








Älskar dessa gamla kakformar och speciellt dessa som jag använder till värmeljus, blir så rart...







Under textil finner du många varor som har med den stora högtiden att göra och som nalkas med stormsteg, 3 veckor kvar till advent...













Har köpt in en rar liten pläd, tycker den är helt ljuvlig, skulle gärna vilja lägga den till men samling men det finns redan alltför många..








Äntligen börjar man att få upp ögonen för den gamla vackra kopparen, ska vara den mörka färgen...ingen puts här inte och jag har nästan sålt slut på kopparen men nu kommer det flera att välja på..här visar jag några...denna trio underbar..finnes under Övrigt..







Så har julröda burkar hittat till Romantiska Ting..visst är dom rara...







Här blev det lite separationsångest. denna skapelse i papp blir så fin med några tända ljus bakom...(övrigt)







Det har sålts mycket utav gamla sekelkort, nu har det fyllt på med nya igen..dessa kan du hitta under rubriken Tavlor...













Har ju berättat tidigare att detta är mitt favoritmotiv och detta gamla parianmotiv är så fint med den gamla guldramen..






Nu önskar jag er en skön söndag, själv så ska vi köra ett stort flyttlass till gården, ha det gott, varm kram eran VIOLAN


33 kommentarer:

Nyanser av vitt sa...

Godmorgon vännen
Hoppas det går bra med lasset idag. Glöm inte maila din adress till nyanseravvitt@gmail.com så jag kan skicka skyltarna. Tala gärna om i mailet vilka du vill ha också.
KRAM Agneta
PS De svartvita korten med änglar på är ju bara helt ljuvliga DS

liven sa...

Fine saker Viola....som alltid!!!

Ha en fin søndag!!
Her er den også grå men temperaturen er behagelig :o)

Lisas torp sa...

Lite julstämning hos dej idag med alla gamla nostalgiska kort och broderier!
Ja, jättegrått är det här också! Hoppas att jag kan åka en sväng till torpet i veckan..!
Lycka till med flyttlasset!
Kram
Lisa

Lily sa...

Underbara saker som alltid!
Det piggar upp en sån här grå söndag..
Ha en skön söndag
Kram Lily

Körsbärshöjden sa...

Så mycket fint du har i din butik.

Roligt också att du visar bilder från ert nya hem, såå spännande att följa med i renoveringen.

Kram
Eva

Hulda sa...

Så utrolig mange skjønne, gamle juleting. Falt for motivene på kortene og de flotte juletekstilene. :)

Agnes Maria sa...

Hej Violan !
Jag här är det alltid så vackra saker att titta på.
Måste kika in på din Butik.
Kramis från mig.
Åsa

Maud sa...

ckra saker...nickelljusstaken gillar jag och dessa vackra handarbeten i rött....och vackra kort..
Kör försiktigt...med lasset;)
Kram Maud

Mitt hvite hus sa...

masse flott som allti9d hos deg Viola.. Ja kobberen er skjønn... har en del av kobberen...Min mann har vært blikkenslager og jobbet en del med kobber bla..''


Ønsker deg en fin søndag...Klem kerstin

Gammelbålsta sa...

Hej!
Hoppas att ni mår bättre. Vilka fina saker du visar. Lycka till med lasset. Kram Aydan

Nostalgi og Gjenbruk sa...

Hei, så masse fint til butikken, du har virkelig øyne for godbiter:)

Annika Christensen sa...

Älskar burkar!!!
De där kakformarna fick jag av svärmor och jag har dem till små efterrätter typ formage, bryle mm
Till värme ljus blir det numera.
Tack för tipset.
Annika

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Ljusstaken och morteln är jättefina, ja allt var ju fint förståss. Men dom liite extra. Du är duktig som hinner med allting, hoppas du har det bra.
Goa kramen
AnnaMaria

Hannis sa...

Hur hinner du med allt?
Flytt,jobb och butiken!

Fina,fina saker!

Hoppas att du är piggare nu.

Kram Hannis

Eva Linnea sa...

Hoppas helgen varit god, trots att du verkar ha jobbat en hel del. Jag har ju också jobbat (i går) så det är hur skönt som helst att veta att jag är ledig må-ti. Hur bra får man ha det?
Kram Eva Linena

Birgitta sa...

Hej! Tittar in för att önska den en mysig söndagskväll och en skön måndag.
Kram Birgitta

Kristall & Pynt sa...

Så fina saker, gillade speciellt handukarna.
Ha det gott
Kram Sofia

Cc sa...

Gisses hur hinner du med? Vad i hela friden får du din ork i från. Ljuvliga saker du visar idag. Kram

Vitt o Vältummat sa...

Fint med lite julstämning. Man börjar längta dit.
Kram
Åsa

C De-sign sa...

Håller med dig angående vaccinet, och du har säkert en släng nu...det är ju bra att bygga upp naturligt försvar! Krya på dig och ta det lugnt! En bra idé att komma ut till Bossgård...det gör jag mycket gärna! Nu blir det jobb..... ojoj...mycket att förbereda....Kram fr C

Viveka i Bläckhornet sa...

Är koppar på gång igen? Himmel, jag som har hur mycket som helst ute i lagårn. Det var ju poppis för flera år sedan och då samlade jag på mig.
Trodde inte att jag skulle vilja ha det på länge än...

Kram Viveka

Elsa och Helena sa...

Så fina saker du visar som vanligt:) Väntar med spänning på kapitel tre i renoveringsarbetet på gården...:)
Kram kram

Vardagens guldkorn sa...

Mycket vackra saker som vanligt =0) Hoppas ni mår bättre nu, drygt att bli sjuka när ni har så mycket att stå i om dagarna. Förstår att det händer mycket nu för varje dag som går på gården. Spännande =0)
Kram Linda

Stina sa...

Jaaaa...det ska jag hälsa henne. Skulle hon nog behöva. Lära sig lite tonfiskvett.;-) Kram

annette sa...

Är nog ganska ofta utanför hos Dej har jag en känsla av, finns så mkt vackert att fota i Dina trakter;)
Bra att Ni måste hålla Er hemma när Ni är förkylda, numer är det ju inget att bagatelisera, och saker att pyssla med hemma har Du ju ingen brist på heller;)

Hoppas bara Du inte hamnar i sängen utan att Din förkylning ger sig iväg snarast.
Kramar!

annette

Stina sa...

Jag har beställt hos tonfisken för första gången i mitt liv. Innan jag fick svininfluensan t.o.m.:-D Kram

Lilla Lycksta sa...

Hej Viola!
Så mycket fint du lagt ut i butiken. Julkorten var såå ljuvliga. Jag hoppas det går bra med flytten till gården. Ha en fortsatt trevlig söndagkväll.
Kram Camilla

Rostrose sa...

Sooo pretty items again, I really cannot tell you, wikch I like the best!
Hugs, Traude

Frida sa...

Hej Viola!
Vilka fina saker du visar, härligt med lite julsaker, längtar så till advent.
Lycka till med flyttlasset!
Hoppas du får en trevlig vecka!
Kram Frida

Fazemos de Conta sa...

Very beautiful objects. I love the red cans.
Bye and have a nice week,

Lúcia

Roses & Angels sa...

Hej hhaha tack nja itne så bra som jag ville men det duger. Hoppas din helg varit bra! kram

Galleri Hönshuset sa...

Hej vännen, allt väl?
Hur går det med din förkylning? Hoppas det är bättre nu.

Koppar ja...Igår när jag fortsatte min rensning i lillstugan, så öppnade jag köksluckor och städade, och då hittade jag en gammal, mörk koppar form. (Det var en sån som du visar tre av...)Så himla fin och den hade jag aldrig sett! Kul med fynd hemma =)
Nu hänger den så fint i köket ovanför spisen...

Går det som ni har planerat med gården? Sköter sig hantverkarna? =)

ha en underbar start på denna vecka. Kram Pirre

MariaKF sa...

Suck, vilka vackra saker. Älskar ljustaken i början av inlägget och alla handbroderade saker....