torsdag 24 september 2009

HÖSTKVÄLL

God kväll får jag väl skriva i dagens inlägg...ja...ni ser ju...det är ingen ordning på VIOLAN längre...hon är inte pålitlig...morgonens dagliga inlägg har försvunnit ...har helt enkelt så mkt att styra med just nu...









Har jobbat extra inom skolans värld denna vecka så så mkt tid över till blogg har det inte blivit..har precis kommit hem...och har längtat så efter att få titta in till er...och det kommer jag att göra ikväll...tror det är första gången jag upplevt att jag inte hunnit med detta nöje...





Men det är mkt med handfat och kranar och färg och möbler ...MEN nu har jag äntligen hittat en STOR gammal matsalsgrupp i rokokostuk... i min stad och den var ej svindyr...:)









Blev så glad när jag fann den igår kväll på blocket...dessutom ingick 2 st stora skänkar...jissis ...jag som redan köpt på mig flera...men det som ej får plats får jag väl sälja i den kommande gårdsbutiken...






Så igårkväll svävade jag på små moln...har alltid önskat mig en sådan matgrupp...så nu vet jag vad jag ska göra framöver...måla en matsalsgrupp....:)
Önskar en trevlig torsdagskväll...och imorgon är det fredag IGEN!
Ha det så gott..varm kram från eran VIOLAN
Dom här bilderna tog jag sent igår..tyckte det blev så vackert med ljusets sken mot det gamla silvret....

24 kommentarer:

Agnes Maria sa...

Vilka otoligt underbart vackra stämningsbilder !
Jag har varit jätteförkyld och är inte ok ännu men nu orkar jag sitta vid datorn och titta in till er alla fina bloggare, härligt !
Ha det så gott så ses vi snart igen.
Kramar Åsa

Birgitta sa...

Hej Violan! Inte dåligt att komma in som tvåa på ditt inlägg. Vilka vackra höstbilder du bjuder oss på idag. Förstår att du har fullt upp med allt omkring flytten. Var det 1 nov. ni flyttar in? Tänk vad mysigt att få fira jul i det stora huset i år.
Nu hoppas jag du får en skön helg och kan koppla av lite också.
Kramisar Birgitta

STENLYCKA sa...

Vilka härliga kvällsbilder. Grattis till matsalsmöbeln skall bli så spännande att se den i ditt nya hus.
Ha en bra fredag!
Kram

Ragnhild / Wallas Verden sa...

Å så skjønne bilder.
Og grttis med nytt spisestuemøblemang. Hørtes veldig flott ut.
Og det der med å ikke få tid til så mye blogging som en ønsker...ja, jeg sier bare veldkommen i klubben;)

Ha en herlig fredag du også
Klem:)

Maud sa...

Härliga mustiga bilder...man känner riktigt vingslagen från förr...lite mystik och spänning...otroligt vackert...som i en annan tid...man kan riktigt höra frasandet av gamla kjolar....som stryker över golvet...
Kura gott i höstkvällen...skall själv mysa till det;P ....jobbar inatt...tyvärr ,så mysigt var det...
Kram Maud

Cc sa...

Förstår att du har mycket att stå i just nu, men jag måste säga att jag saknade inlägg från dig. Å så stämningsfulla bilder. Ta det lugnt vännen. Kram

♥ Pia... sa...

Hej....mmm dina bilder var strålande vackra...fina saker ...mitt inlägg har en bild av en ängel ..men ljuset hos mej ..det var ingen mysig kväll..nää morgonljuset blev det ..men inlägget gick inte att få in förrän nu,,blogger har sina nycker minsann...ditt virus försvann..du fixade det allså..vilken tur...ja fredag i morn och så jäkla skönt..ha de gött och kram på dej Violan..

'Pia

Kamomilla sa...

Stressa lugnt Violan, allt har sin tid! :)
Ha en avstressande helg!
Kram, Kamomilla

Stina sa...

Jag flyttar till dig sedan, så får du lära mig att simma med fenor.;-) Kramis

annette sa...

Underbart vackra stämmningsfulla bilder, är väl enda fördelen med hösten att man ordnar det lite mysigt hemma.
Grattis till Ditt köp av matsalsgrupp, inte helt lätt att få tag i förstår jag.
Tid kommer Du nog att lite ont om den här hösten tror jag, måste ju vara massor att planera inför flytten.

Ha en skön helg!

Kram //annette

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Halloj på dig!
Vilka mysiga bilder, du har verkligen hittat stämningen! Så fint som alltid!
Vad roligt att du hittat dina matsalsmöbler! Lite på köpet också är väl inte fel...
Förstår att det är mkt omkring dig men hörrudu, ta't lite lugnt också!
Ha det gott!
kramis och en goer helg ska du ha!
nina

Ofelias Hus sa...

Så softade och vackra dina bilder är...känner riktigt av stämningen...

Förstår att du är nöjd med din möbel...ska bli så kul att få se den färdigmålad och på plats...

Ha en riktigt härlig helg och kom ihåg att vila lite mellan varven!

Kram vännen,
Anette

i et lite rødt hus sa...

Hei, alltid like morsomt med innlegg fra deg. Og nå kan jeg endelig kommentere igjen etter langvarig trøbbel med blogger. Jeg er så spent på gården dere har kjøpt og følger med i spenning:)

Solveig sa...

Vakre stemningsbilder fra deg min venn:o) Ja, jaget og arbeidet tar innpå noen og enhver iblandt, men vi kaver vel oss på beina igjen:o)
Må liksom ha min daglige tur innom deg.
Så spennende med disse møblene,da! Det gleder jeg meg virkelig til å se. Klart det tar tid å male så mange møbler, men jeg er sikker på at det blir kjempefint som alt annet du har her inne:o)
Ønsker deg en flott kveld-så får du senke skuldrene og ta godt vare på deg selv.
Klem fra Solveig

Anonym sa...

Grattis, vad kul när man hittar något man letat efter och till ett bra pris.
Härliga stämningsfulla bilder du bjuder på.
Kram Bodil.

h.espe sa...

Så stemningsfulle og flotte bilder!

Ønsker deg en strålende flott helg Viola - kos deg masse!

Stor klem fra Hildegunn

Ullis/Leva på landet sa...

Ja det är mycket nu för många. så vackra bilder. Så kul för dig att du har hittat möbler som du gärna vill ha till bra pris.

Kramar Ullis

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Tack för din snälla hälsning. Här är lugnt nu. Och att du fått tag i din matgrupp, du är bra på och hitta fina saker. Er nya gård kommer och bli vackert möblerad.
Ha det gott vännen
Kramar
AnnaMaria

Lily sa...

Mysiga stämningsfulla bilder!

Ha de gott
Kram Lily

Crinoline sa...

Vakre og stemningsfulle bilder,Viola. kan tenke meg at du har mye å tenke på og forberede om dagen.Ønsker deg en fin helg.Klem

Det vita dårhuset sa...

Guten morgen (eller nåt)
Det är så härligt när hösten kommer och man kan tända sina ljus!!! Lovely =o)
Och jag ska också sätta fart med penseln =o))))))) Hittade en "skänk" på loppis häromdagen som jag bara INTE kunde släppa ,o)
Ska bli roligt att få se bordet sen....

kramar Erika

Mitt hvite hus sa...

En herlig stemning hos deg Viola... Så bra at du fant møblene du har letet etter... man blir så gald når man finner de skattene man vil ha... Ja i dag er det fredag og snart helg...
Nyt dagen min venn... Klem Kerstin

Eva Linnea sa...

Gomorron denna fina fredag! Bilderna blev verkligen stämningsfulla i skenet av stearinljusen. Ha en skön helg. Jag fortsätter att måla golv. Det blir verkligen ett lyft för badrummet. Visar bilder alldeles snart.
Kram EL

Vita små hjärtan sa...

Mmmm...här var det mycket mysbilder!!!! Härligt!
Önskar dig en härlig helg!
Kram Agnetha