onsdag 8 juli 2009

MODERSKÄRLEK

God morgon ! Idag är man morgontidig, pigg som en lärka och har vaknat till en blå himmel, måtte den få vara kvar tills han med kameran kommer. Många är nyfikna och vill veta vad som är på G...men jag säger igen, ingen idé att berätta förrän jag själv vet om det blir något inredningsreportage..dom kanske inte gillar det dom får se...


Vilket fall som helst..spännande ska det bli....vilket väder det var igår, haglade stora isbollar flera gånger under dagen, åskade så att migränen gjorde sig påmind, ösregnade emellanåt och så helt plötsligt kunde solen skina så skönt en stund..mångfald i väderlek får man säga..


Men idag var det ju om min älskade tavla jag skulle skriva...den finns ovanför stora ekskänken i matrummet...och ihop med sommarens vilda blommor så blir den extra rar denna årstid...












Denna underbara tavla inköptes för flera år sedan på en antikaffär i Gamleby och förälskelesen vara bara total. Motivet är ju för underbart och älskar även dess runda gamla guldram....

Älskar att plocka in sommarens flora...än kan man hitta lupiner, men nu blir det dom där småttingarna som finns kvar men ack så sköna ihop med stora blåklockor, åkervädd, hundkex och kråkvicker...









Ovanför denna tavla har jag min tavelram med flera svart/vita motiv...mina pariantavlor...oxå dom med guldramar...

Sedan får mina raraste pressglasskålar ha sin plats på ekskänkshyllan...

Pressglas är nog bland det finaste jag vet..har massor i både vaser, skålar och fat....kan aldrig få nog av detta..alltid hittar någon ny assiett eller skål hem till VIOLAN...dom finns framme lite här och där...ihopsamlades till stilleben, gärna i fönster, blir så fint när ljuset strilar genom glaset...

Nu önskar jag er en skön dag, ruskvädret kommer att fortsätta lite här och där men hoppas ni kan få en solglimt då och då..

Stora kramen från eran VIOLAN

30 kommentarer:

Torunn sa...

God morgen!
Så lekker bilde du har. Sklikkelig morskjærlighet, og ingenting er som det :-)
Her skinner solen også akkurat nå. Hodet verker som bare det nå på morgenen, så det kjennes at været er ustabilt og tungt :-/. Vi reiser på hytta til fredag, så jeg krysser fingre for at det flotte sommerværet er tilbake til dess.

Klem fra meg

STENLYCKA sa...

Lycka till idag Viola. Det kommer att bli ett jätte fint repotage från ditt vackra hem.
Kram

My home is my Castle sa...

Nydelig bilde Viola....
Så spennende med besøk da :)
En boligreportasje hjemme hos deg MÅ jo bare bli flott :))
Gleder meg til å se...

Her skinner solen idag og :)
Klem,Kari

Butik Östergården sa...

God morgon! Pigg som en lärka kan jag då inte påstå att jag är. Satt uppe och såg Mickael Jacksson i går kväll, det blev alldeles för sent. Jag tog lite sovmorgon men känner mig ändå lite seg.

Din tavla med kvinnan som lyfter upp barnet var jätte vacker. Den var så rofylld. Känns verkligen som riktig moderskärlek.

Måste nog erkänna att jag också är lite nyfiken på alla dina projekt framöver. Önskar dig verkligen lycka till med allt.

Du undrar om affären går bra!
Ja vi är helt förundrade hur bra det har gått. Det strömmar in folk både fredag lördag och söndag. Oavsett väder och vind. Fast i söndags när det var regn hela dagen kom det nog ännu fler. Det är så roligt och jag får så mycket uppskattning om butiken. Vi har varit med i flera repotage i tidningar runt om här i trakterna.

Jag får köpa in mer hela tiden. Jag hade nog trott att det skulle komma någon då och då. Att jag skulle kunna hålla på i trädgården mellan kunderna. Men jag har fått stått i kassan hela tiden, hinner inte äta en gång, bra för det behövs bantas här. Men man blir lite trött i huvudet fram på kvällen.

I morgon skall här bli busväder! Så idag blir det att packa upp varor och rensa i landet.

Ha nu en riktigt bra dag!

Kram Helen

Home No.1 sa...

Kram Violan!
Har skickat igår till vattnhålet!
Annica.

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

hej o tack så mtcket för din så värmande hälsning! ja det blir lite tomt!:(

Klart de kommer att gilla...kommer att bli ett strålande reportagae!
Älskar med pressglas..så vackert!!

Kram på dig Millis ♥

liven sa...

Så nydelig dette bilde er!!
Skjønne blomster du har plukket også.....naturen bugner jo nå i denne herlige årstiden:o)Spennede tider hos deg nå da Viola:o)
Her har det regnet!! Det har også tordnet med bulder og brak!!!
Temperaturen er fin så det går godt an å være ute og nyte det selvom!!
Håper solen vender tilbake nå:o)
ha en fin dag der borte i Sverige:o)

Hannis sa...

Spännande med repotaget!
Är säker på att det kommer att hamna i tidningen!

Kram Hannis

Berit T sa...

Hei Viola.

Nydelige bilder, og det bilde av mor og barn, stor kjærlighet der!

Spennende med reportasje hos deg, det blir nok en opplevelse for de som kommer. Håper vi også får se når det kommer i bladet.

Lykke til!

Klem fra meg.

Anonym sa...

Hej!
Ser man på, du har också plockat in vildblommor! Det är en lycka att kunna göra det! Och de klär ju allt s¨bra, t ex din vackra tavla och pressglasen! Tacksamma är de!
Oj, vad spännande med fotografen! Vad månde det bli?
Hulda

Solveig sa...

Så flott blogg du har! Første gang jeg kikker inom her hos deg :-) Så mange fine bilder! Bildet av mor og barn er veldig stemningsskapende.
Pressglass er skikkelig nostalgisk :-)

Ha en flott dag, håper solen kommer til deg snart.

Klem fra Solveig

Anonym sa...

Åh tack detsamma. Hoppas du också får en superfin dag.

Kram Benita

Monika sa...

Hej goa Violan!

Tack för din gulliga kommentar! Nu får du fram med bilder och virknål! :o) Hoppas du visar sen!

Vilken bedårande bild! Man kan verkligen se moderskärleken i den. Mycket vacker!

Igår var jag in på en blomsteraffär i Luleå. Där fanns så söta tavlor och skyltar. På en stod det skrivet: "Mammor är som knappar ungefär. Dom håller ihop saker!"

Visst var det väl finurligt och sant! :o)

En moders kärlek kan nog hålla ihop det mesta ;o)

Ljuvligt vackert pressglas visar du också!

Mys & Må så gott!

Kram

Monika

Josefine sa...

Hei Viola:)

Så vakkert bilde av mor og barn, skjønner godt du falt for det! Nydelig blomsterbukett også.

Har nettopp vært og plukket inn roser fra hagen...herlig.

Så skjønne bilder av vofser i det forrige innlegget ditt!

Ha en flott sommerdag, klem

Annie - Annalunda sa...

Hej Viola-pinglan!
Så fint!!! Jättefina foton...och det ska bli spännande att se vad det är du håller oss på halster om ;)

Jättekram till dig

Hanna sa...

Så mycket fina bilder, det kommer säkert att bli ett jätte fint reportage.
Hanna

annette sa...

Tror det blev ett väldigt bra repotage med underbara bilder från Ditt vackra hem!

Kramar!

annette

Lantligt i stan sa...

Så spännande med inredningsreportaget! Brinner av nyfikenhet! Vädret här är under all kritik! Mitt semesterväder antar jag. Nedräkning pågår, två dagar till att jobba. Härligt ska det bli!
Kram Anki

Anonym sa...

Åhh jag har tänkt på dig idag och jag hoppas att det gick bra vid fotograferingen.Självklart gillar dom det dom får se hos dig :)

Kram Pernilla

Unknown sa...

Hej Violan!

Fina saker du visar som vanligt! Vädret har tydligen varit väldigt omväxlande och intensivt här på fastlandet. Själv var jag på Gotland fre-mån och hade det kanon.
Hundutställning mm.

Jag tar det lugnare med bloggeriet nu på sommaren, snat stundar 2 veckor med husvagen utan dator!!

Kram Pia

Fake cake sa...

Oh nu gjorde du mig nyfiken;) har du sagt A får du säga B ju...haha
Så fina ting du visar och flickan o barnet var sååå sött viola:)
Otto påminner mig om min svarta labbe jag hade när jag var runt 20 år. Vi fick avliva henne när hon var 6 år för hon blev allergisk mot sig själv=kvalster och tappade pälsen och det var så hemskt och jag tänker på henne än;(
Älskar labbar och otto är så FIN.

Ha en fin kväll// Kram

Mamma C sa...

Vad roligt med ett repotage från ditt fina hem. Vädret är allt bra roligt just nu. Men det kan regna av sig nu. Så jag får det fint på min semester.
Kram Mamma C

Anonym sa...

Vad spännande att få höra vad som är på G. Så fina bilder som vanligt Viola. Är en fröjd att komma in till dig. Som balsam för själen.
Kram

Home No.1 sa...

Hej skall bli härligt när Jesus anländer till lerbäck det ser jag fram emot....har du fått dina kort?
Bloggträff låter som riktigt kul!
Kram Annica.

Ullis/Leva på landet sa...

Vilken fin tavla. Så kul med reportaget. de kommer säkert att gilla det de får se, du som har det så fint. Vi får väl höra mer sedan antar jag.

Kram Ullis

färg o form sa...

Tjohej!! Hoppas att allt är gott med dig Violan.....Du visar som vanligt såååå vackra, vackra bilder, duktiga tjej.
Må gott Kram Hannah

Cc sa...

Hur gick det med fotograferingen? Intressant vad han väger min är en tik och hon är inte lika hög som ren renrasig, så det går ju inte gämnföra. Fast vår är för tjock ändå. Kram

Kristall & Pynt sa...

Så fina bilder igen, tycker oxå att pressglas och glas är så vackert.
Ha det gott
Kram Sofia

Mizty sa...

Ska du i tidningen Violan?
Spännande, spännande

Inget hagel, få droppar regn.

Pressglas så klart, fresterska

Kram

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Jättefin tavla, blicken på mamman är så lycklig. Du har många fina skatter du. Och dom kommer gilla det dom ser, var säker.
Kramis AnnaMaria