tisdag 12 maj 2009

LÄNGTAN

Tänk att man alltid längtar efter något....denna tisdagsmorgon när jag vaknade så var himlen blå igen med en strålande sol...

självklart blir man då alldeles salig ...en vacker dag igen att njuta utav men då infinner sig den där längtan...vattenhålet...tänk om jag där nu fick sitta och äta min frukost på en av mina favoritplatser och framförallt njuta utav morgonsolen som värmer så skönt i detta hörn...





Är extra gott att sitta just där med utsikt mot bergshällarna och skogen inpå sig....under sommaren är det en av mina absoluta favoritsittplatser. Har skapat många sittplatser både på min stora altan där 4 st finns och även i trädgården...





Ovanför korgstolarna hänger Zeus med sin Hera...ni kanske kommer ihåg att jag målade om dom med ett lager vit grundfärg....

här ska snart få prunka vackra vita hängpelargoner som heter äppleblom.....ni hör ju bara på namnet att dom är väldans vackra...







Penséerna som planterades till påsken har verkligen växt till sig och står här så fina i sina zinkkrukor...





På höger sida om det grekiska paret hänger en trätavla från Indiska. Bara älskar dessa utsnirklade blommönster. Har flera tavlor i den stilen och även i möbler som ni sett...tänker på byrån i glashuset...

Idag blir det ett kort inlägg från VIOLAN, helt otroligt det händer inte ofta....fniss...men nu ska jag ut och njuta istället på balkongen med min kopp te och smörgås för även här kommer morgonsolen att lysa på mig...

Önskar er en trevlig tisdag, lev väl!!! Stor kram er VIOLA

29 kommentarer:

Unknown sa...

Gomorron Viola!

Vilken underbar plats att inta frukost på. Här har vi också strålande sol och jag är så glad för det efter att ha tillbringat 5 dgr med tösen på sjukhus. Så idag efter jobbet ska jag var i trädgården och bara njuta och dricka kaffe.

Kram Pia

Cc sa...

Så fin plats, penserna passar så bra i hop med zink. Helt underbart. Kram

Anonym sa...

Godmorgon Viola
Vad härligt det låter och verkar vara där ute i ditt vattenhål, jag förstår din längtan ut dit.
Här lyser solen också (otroligt nog!)idag. Så det blir till att njuta en stund nu på morgonen.

Kram Pernilla

Vit som snö sa...

Det ser ut som en härlig plats!
Man ska ha många njutplatser att välja på efter utsikt, sol, skugga.. vad man för stunden önskar! Tavlan från Indiska tyckte jag var så vacker!
Kram Cilla

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Godmorgon Violan!
Kan tro du längtar! Så vackert!
Du jag kommer ihåg att sådana väggamplar fanns att köpa för länge sedan, vet du om det fortfarande finns?
Hoppas du får en strålande tisdag!
kram vännen!
nina

h.espe sa...

Hei kjære venn!!
Sååå herlige bilder, av en herlig plass. Nydelig madonna du har plasser i stillbenet og like så Zeus og Hera!!!

Ønsker deg en fantastiks flott dag i solen!!

Goklem fra Hildegunn

Galleri Hönshuset sa...

Halloj...Allt väl?

Underbara bilder, nu vill jag också dit och njuta av allt det härliga som du skriver om =)


Men här skiner solen så jag ska ut med hundarna en sväng.

Ha en toppen dag. Kram Pirre

Lily of the valley sa...

Åh, underbart!
Zeus och Hera, var har du köpt dem?
Mycket vackra detaljer hemma hos dig...
Kram Lily

Josefine sa...

Heisan...så vakkert med det hvite...og sink! Nydelige og sommerlige bilder:) Ha en fin tirsdag du også min venn,...stor klem

Anonym sa...

Hej!
Ja, stackars dig som inte bor i vattenhålet hela tiden! För jag kan inte tänka mig att bo i stan! Det är klart att det finns massor av fördelar med det, jag har ju bott i stan trots allt. Men fördelarna med landet är så mycket större och ljuvligare! Alla årstider! Och du visar så vackra bilder från vattenhålet!
Du, varför heter det vattenhålet? Det låter ju som något man drunknar i!
Hulda

Crinoline sa...

Hei og god ettermiddag,Viola.Forstår at du lengter til feriehuset ditt,men jeg synes nå at du også har en flott leilighet i byen.Klemmer fra Crinoline

Lantligt i stan sa...

Frukost på mysig plats är underbart, speciellt när man är ledig och bara kan njuta av det vackra vädret. Långa frukostar ska det då vara med lite småprat. Längtar till semestern!
Kram Anki

Guttemamma sa...

Skjønner at du lengetr dit,er jo et drømmested!Har akkurat grillet og tatt meg en øl ute i solen, tenk på en tirsdag...-).KOs deg ikveld,min gode venn i Sverige!!
Klem

STENLYCKA sa...

Förstår att du längtar men snart är det helg igen. Kommer att bli ljuvligt med vita äppelblom pelagoner, de är så vackra hade några ifjol men tyvärr var det inte bara jag som tyckte om dem även en grön mask blev förälskad och då i bladen. Efter ett tag när han hade visat sin kärlek så såg bladen ut som såll. Så håll utkik efter förälskade gröna maskar.
KRAM VIOLA

Mitt hvite hus sa...

For et herlig sted å starte dagen ...her får man energi til dagens gjøremål...
Utrolig vakkert. Viola O=)

Klemmer O=)

annette sa...

Tuff dag idag förstod jag, hoppas Du får en liten stund i ro framåt kvällen!

Kram //annette

Hanna sa...

Helt underbar plats att sitta på förstår jag, jätte vackra bilder.
Jag har haft en mycket bra dag och har nu lagt upp lite fler hall bilder som du och några andra har efterfrågat.
Hanna
blommorifonstret.blogspot.com

Tulipa sa...

hej!
Vilken fin plats att sitta och njuta på!
Förstår att du längtar dit!

Ha en bra kväll och hoppas det inte blåst friska vindar på dig...här har det varit lite till och från!

Kram!

Stina sa...

Men lilla Violan. Du förstår väl att du inte kan vara och hoppa i varenda sallad och på alla smörgåsar?!
Nu får du vila den här gången.;-)
Tonfisk där!:-) Kram

Agnes Maria sa...

Ja, så fantastiskt vacker plats att inta sin frukost på.
Det är så vackert där i ditt vattenhål.
Många goa kramar från mig.
Åsa

Mamma C sa...

Det var en fin plats att sitta och njuta och äta sin frukost på. Det varade inte så länge med solen idag. Kallt och buttert framåt middagen igen.
Kram Mamma C

Poppins sa...

Hoppas du har det mysigt på balkongen. Det ser härligt ut med zinkgrejorna och så har du de grekiska gudarna som vakar över dig.
kramar

Unknown sa...

Så vackra bilder Violan.
Förstår mycket väl att du längtade ut till vattenhålet. Det gör jag med när jag ser bilderna.

stora kramen
Malin :)

Birgitta sa...

Hej
Vilka underbara bilder igen. Hoppas du fick njuta av frukosten i lugn och ro.
Idag har det varit ganska fint väder här.
Kram Birgitta

Ullis/Leva på landet sa...

Det gör du helt rätt. Gäller att passa på att njuta ordentligt när solen väl är framme.

Ha det bra!
Kram Ullis

Kristall & Pynt sa...

Vilken fin blogg, jag gillar skarpt
Zeus och Hera.
Ha det gott

ANETTESHUS.COM sa...

Nydelige bilder som alltid, Viola! Vakkert!!

Ha en fin uke!

Klem Anette:)

Synnøve. sa...

Att sitta där på din veranda med tekoppen och en god smörgås, se solen gå upp och bara njuta...
Vilken lisa för själen det måste vara.
Så härligt.
Kramen Synne.

Lisas torp sa...

Hej!
Jo, det var allt hos mej du läste om 2 månader maj!:) Visst vore det väl toppen! Innan man vet ordet av är den ju slut!!!

Ljuvliga ting du visar som vanligt! Pressglaset är sååå vackert!
Ha en härlig dag!
Kram
Lisa